Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En post om Vennesonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, jenter kan havne i vennefellen de...

 

Jeg vil tro at dette kan fungere for en jente... Men kan ikke svare helt sikker da jeg ikke har egne erfaringer på dette :p

 

Men f. eks. En jente som bare gir og gir er gøy i hva? Kanskje toppen 1 måned... Deretter blir man lei!

 

Føler meg egentlig litt for trøtt og sliten for å tenke noe dypt gjennom det, så jeg får heller konkludere med at selve tankegangen vil nok fungere ganske likt. Behandler du gutten som kun en veldig god venn, så er det nok det du ender opp med.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Om jeg har analysert meg selv riktig havner jentene i vennefella om de ikke flørter nok. Var på et utested og snakka med noen studenter, og hun ene var livlig og morsom (dvs. mer enn godkjent personlighet), men flørtet ikke. Det kan godt være at hun ikke er interessert i meg, men fordi hun ikke flørtet nok/riktig hadde ikke jeg noen seksuelle tanker om henne etterpå heller.

 

Dersom hun faktisk er interessert i meg, må det en atferdsendring til. Sånn sett er det ikke en felle hun ikke kan komme ut av.

 

Jeg synes forresten overskriften var ganske fet, men stoffet var rimelig kjent for folk som leser den typen materiale.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg liker dette sitatet:

 

A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired.

Lenke til kommentar
Jeg liker dette sitatet:

 

A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired.

 

Hehe, det er jo en god porsjon sannhet i det der :p

Lenke til kommentar
Jeg har kommet fra vennesonen til den andre sonen (Fant ikke noe logisk navn, men dere skjønner) noen ganger, og min erfaring er at det som funker best er å bare si hva man føler for personen, og si alt rett ut. Det funker :)

 

Da har du vel strengt tatt ikke vært i vennesonen/vennefella?

 

Vennefella er en undskyldning/finere måte for jenter å si at gutten/vennen ikke er attraktiv for oss.

 

Har jeg en fyr som jeg er god venn med og som jeg synes er pen/sexy og har alle kvalitetene jeg ønsker meg i en kjæreste er det ingenting i veier for at jeg kan bli sammen med han.

 

Jeg har brukt venneundskyldninga på et par kompiser av meg som av en eller annen grunn rett og slett ikke var attraktiv for meg på den måten.

 

Vennefella er sikkert god å støtte seg til/trøste seg med, men saken er rett og slett at hun ikke synes du kvalifiserer til kjæreste.

Lenke til kommentar
Har jeg en fyr som jeg er god venn med og som jeg synes er pen/sexy og har alle kvalitetene jeg ønsker meg i en kjæreste er det ingenting i veier for at jeg kan bli sammen med han.
Selv om du ikke hadde hatt følelser for han?

 

Vennefella er sikkert god å støtte seg til/trøste seg med, men saken er rett og slett at hun ikke synes du kvalifiserer til kjæreste.

Jeg ser på vennefella som et sted man havner om man ikke sjarmerer jenta. Om jeg f.eks. hadde møtt ei jente som jeg så på som en venn, og vært venn med henne et par måneder før jeg forsto at jeg ville prøve meg på henne hadde sjansen vært mye mindre enn om jeg hadde prøvd meg fra starten. Det er mye lettere å woo'e fra første sekund enn etter man har gått og vært venn en stund og det er det inntrykket hun har av deg

 

Det bli kanskje ikke helt "mannen i gata", men skal man bevisst trigge følelser må det nesten gjøres fra starten

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Jeg liker dette sitatet:

 

A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired.

 

Det der.....stemmer jo egentlig på en prikk. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har kommet fra vennesonen til den andre sonen (Fant ikke noe logisk navn, men dere skjønner) noen ganger, og min erfaring er at det som funker best er å bare si hva man føler for personen, og si alt rett ut. Det funker :)

 

Da har du vel strengt tatt ikke vært i vennesonen/vennefella?

 

 

Tja, da er det vel bare jeg som er litt treig med å ta initiativ til ting :p

 

Funker gjør det ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...