gabriel Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Vi er to brukere som ønsker å kunne bruke samme PC. Problemet er at den ene ønsker å ha stor oppløsning og liten skrift mens den andre ønsker større fonter og grovere strukturer på alt. Vi tenkte at dette kanskje kunne legges inn i brukerprofilen på en eller annen måte så vi slapp å gå inn i kontrollpanelet hver gang men at det ble automastisk satt avhengig av hvem som logget inn. Er det mulig og kan noen gi meg et tips om hvor jeg bør lete etter informasjon ? Operativsystemet vi bruker er Windows XP Prof. Under forsøk på sette opp maskinen som beskrevet over har jeg ved en feil klart å endre vindusstørrelsen også for boot og øvrige operativsystemer. Når maskinen starter opp nå bruker bootmeny vinduet bare en liten del av skjermen (i midten). Fonter er skalert tilsvarende. Når windows98 starter opp så fortsetter også dette OS'et med dette lille vinduet i midten selv etter at hele operativsystemet er lastet inn. Når Windows 2000 Prof starter så brukes først bare den midterste delen av skjermen mens ved slutten av oppstart så brukes hele skjermen. Ved opplasting av Windows XP fungerer alt normalt hele tiden. Dette fungerte tidligere (full skjermutnyttelse) men har blitt endret under forsøk på å tilpasse WindowsXP. Takknemlig for svar Gabriel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå