hean Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Haha, sier jeg bare. På informasjon til en 16 GB minnepinne klarer de å skrive følgende: Tilkobles enkelt til PC-en og du har en virtuell harddisk. Krever Windows XP/Vista 32. 2 setninger og 2 feil, ikke blir det en viruell harddisk men ett fysisk minne og den krever IKKE XP eller Vista 32. Utrolig sier jeg bare.... Linken finner du HER. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Enheten vil opptre i operativsystemet som en harddisk og virke akkurat som en harddisk for brukeren. Derfra begrepet virtuell hdd. Uten drivere er det vel dog riktig at man trenger XP/Vista (men 64 bit går nok også). Husk at de som handler på CLASERN og som IKKE HAR PEILING PÅ SLIKT ALLEREDE ikke kjenner til andre operativsystemer enn Windows. Dersom man ikke skriver slikt risikerer man at kunden klager fordi enheten ikke virket under windows 98. CLASERN har brukeren i fokus, teksten er laget med hensyn på målgruppen. Målet er at disse skal forstå og at minst mulig misforståelser skal oppstå. Så får vi entusiaster heller bare finne oss i det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Enheten vil opptre i operativsystemet som en harddisk og virke akkurat som en harddisk for brukeren. Derfra begrepet virtuell hdd. Nei, den vil opptre som en flyttbar disk som IKKE er viruell, noe virtuelt er noe som ikke er fysisk og en minnepinne føles veldig fysisk ut. Uten drivere er det vel dog riktig at man trenger XP/Vista (men 64 bit går nok også).Husk at de som handler på CLASERN og som IKKE HAR PEILING PÅ SLIKT ALLEREDE ikke kjenner til andre operativsystemer enn Windows. Dersom man ikke skriver slikt risikerer man at kunden klager fordi enheten ikke virket under windows 98. CLASERN har brukeren i fokus, teksten er laget med hensyn på målgruppen. Målet er at disse skal forstå og at minst mulig misforståelser skal oppstå. Så får vi entusiaster heller bare finne oss i det. Man trenger enkelt å greit ikke skrive noe om OS. Det som virkelig er viktig informasjon er skrive -og lesehastighet på pinnen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Heldigvis er det ikke du som har ansvaret hos Clasern og den kundegruppen de har. En minnepinne er ikke en harddisk, den består av flere brikker med flash minne og en kontroller. I Windows opptrer den som en ekstern disk, (flyttbar som sådan). Ser ikke noe feil i å da kalle det virtuell harddisk. Virtuelt kan gjerne være noe fysisk, også virtuelle datamaskiner kjører egentlig på faktisk maskinvare i bunn og grunn. Men brukeren har ingen interaksjon med denne og man kjører i et virtuelt miljø som virker fremstår som noe annet en hva det er. Skrive og lesehastighet er ikke like viktig informasjon for folkene som handler på Clasern. Hvor mange av dem tror du vet forskjellen på MB/s, Mb/s, MiB/s. I veldig mange kundeundersøkelser oppgir kunder at de blir forvirret over alle tekniske begreper. Det eneste de ønsker å vite er kan jeg bruke denne på min datamaskin. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Informasjonen er veldig misvisende for den brukergruppen som bruker Mac/Linux, da alle minnepenner virker knirkefritt driverløst der også. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Informasjonen er veldig misvisende for den brukergruppen som bruker Mac/Linux, da alle minnepenner virker knirkefritt driverløst der også. Og hvor mange i denne brukergruppen er faktisk ikke klar over dette selv ? Og hvor mange i denne brukergruppen henvender seg til clasern når de skal vite spesifikasjonene til produktet. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Utallige førstegangsbrukere av Mac, f.eks. ved videregående skoler? Bare i klassen min på 30 elever (ungdomskole) har 10 av dem Mac, og det er ganske likt i alle de andre klassene også. Over halvparten av dem som kjøper Mac i dag er førsteganskjøpere av Mac, og det kan derfor ikke sies at alle som har Mac i dag er teknisk skyndige. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Noe virtuelt er per definisjon noe som ikke er virkelig men kan fungere fult ut som om det er virkelig. Er partisjon på en disk er noe for eksempel noe virtuelt, fysisk en disk men virker og fungerer som to. Hva som folk tror, vet eller hva de har bruk for har egentlig INGENTING å si, feilinformasjon er feilinformasjon uansett og når Clas Ohlson selger Kingston minnepenner til den prisen er det logisk at også dataintresserte stikker innom en tur og kjøper. Så skrive og lesehastight har MYE å si for mange. Endret 30. april 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Dersom du er datainteressert vet du også at skrive/lesehastigheten produsentene oppgir ikke er verdt papiret den er skrevet på engang. Det er ingen vitenskapelig måling, sier ingenting om filsystem som er brukt, størrelse på filer som er kopiert et. Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg ville foretrukket "Fungerer på Windows XP og nyere" i stedet for "Krever Windows XP/Vista 32"... Det hadde vært både korrekt og lett å forstå. (Fungerte ikke USB-masselagringsenheter også like godt i Windows 2000? Hm, det har jeg faktisk glemt) En minnepinne er ikke en harddisk, den består av flere brikker med flash minne og en kontroller. I Windows opptrer den som en ekstern disk, (flyttbar som sådan). Ser ikke noe feil i å da kalle det virtuell harddisk. Man kan tolke ordet "virtuell" til å bety forskjellige ting. Problemet ligger nok mest i at "virtuell disk" har en spesifikk betydning i datateknologi: En virtuell disk er en lagringsenhet som ikke fysisk eksisterer men som kun er emulert i software. Eksempler: Daemon tools sin virtuelle DVD-ROM eller en virtuell harddisk brukt i maskinemulering. Disse er kun filer som ved hjelp av software oppfører seg som fysiske lagringsenheter. En flashminnebrikke som oppfører seg som en harddisk (eller strengt tatt en generell "masselagringsenhet") er derfor ikke virtuell - det fortsatt er en fysisk lagringsenhet. I veldig mange kundeundersøkelser oppgir kunder at de blir forvirret over alle tekniske begreper. Det eneste de ønsker å vite er kan jeg bruke denne på min datamaskin. Og det blir ikke akkurat mindre forvirrende når butikkjeder som Clas Ohlson bruker tekniske begreper feil. Jeg er enig i at slike butikker bør ha mest mulig enkle og lettforståelige beskrivelser, men det går an å ha enkle beskrivelser som også er teknisk korrekte. Dersom du er datainteressert vet du også at skrive/lesehastigheten produsentene oppgir ikke er verdt papiret den er skrevet på engang. Det er ingen vitenskapelig måling, sier ingenting om filsystem som er brukt, størrelse på filer som er kopiert et. Jeg er enig i at målt skrive/leseytelse fra produsenten ikke er nyttig til sammenligning av lagringsenheter fra konkurrerende merker. Hvis du imidlertid sammenligner forskjellige produkter fra samme produsent så kan disse tallene trolig gi et godt inntrykk av de relative forskjellene. Endret 1. mai 2009 av josef_stalin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå