John Kr Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei Folkens / Eksperter Jeg holder på å bestille ny PC med P4 med ASUS P4C800 hovedkort. Jeg har problemer med å velge riktig memory (RAM). ASUS P4C800 kortet skal ha DDR SD ram / PC3200. Dette er greit, men det er tusen andre ting å tenke på ut over dette. Første valget vil være hvilken fabrikk/merke skal jeg velge? Neste vil være å avgjøre alle smådetaljene på ram’en. Er det noen i dette forumet som kan forklare eller komme med gode forslag til hvordan jeg velger riktig ram? Og hva betyr alt dette: · Hva er dette ??? Hva er forskjellene på denne tallverdiene 2-2-2-6-T1 kontra 2-3-3-6-T1 · Hva er dette ??? CAS Latency · Hva er dette ??? 2-2-2 timing · Hva er dette ??? CL2 eller CL 2.5 · Hva er dette ??? PC3200 – Low Latency (LL) eller C2 På forhånd takk John Kr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Vel for å si det enkelt, jo lavere verdi jo bedre, men går du for Geil eller Corsair brikker er du sikret disse fås også kjøpt i par der brikkene er "tilpasset" hverandre. Geil får du hos PsData og Corsair får du hos Quad. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Lavest verdi er best. Altså CL2 er bedre en CL2.5 f.eks. Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Lavest verdi er best. Altså CL2 er bedre en CL2.5 f.eks. das stimt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå