Gå til innhold

SP3 på serveren gjør at andre ikke kan logge seg på?

Anbefalte innlegg

Jeg skrev en tråd om dette i går, men trodde jeg fikk løst problemet.. det gjorde jeg altså ikke.

Jeg installerte bl.a. service pack 3 på en Windows 2000 server, samtidig som jeg oppdaterte endel programmer på forskjellige arbeidsstasjoner. Etter å ha installert SP3 på serveren, fikk klienter problemer med å logge seg på. Det tok veldig lang tid, men til slutt var de pålogget. Problemet var at klientene ikke fikk tilgang til delte resursser på serveren (server*)... Jeg fjernet SP3, uten hell (ikke helt sikker på rekkefølgen her :-?). Så tok jeg vekk ZoneAlarm, som hadde oppdaget en del "nye" programmer, så jeg tenkte at den kunne blokkere noe. Det gjorde den, og arbeidsstasjonene fikk logge seg på, og alt var bra. Da installerte jeg selvfølgelig SP3 igjen, i tro om at den var harmløs :o Etter det kunne ingen logge seg på igjen (altså det tar lang tid, og de får ikke tilgang til delte filer o.l. fra serveren), så jeg fjernet den en gang til, men denne gangen uten hell. ZoneAlarm kjører fremdeles ikke.

Jeg får pinget serveren. En merkelig ting er at det kun er Windows 2000 Professional arbeidsstasjoner (90% av de vi har :cry:) som ikke får logget seg på, Windows NT 4 greier det helt fint, og får samtidig tilgang til delte filer.

Noen som kan hjelpe meg? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... tror ikke nt4 maskinene kan logge seg på skikkelig, bare få tak i filer. Det er altså sannsynligvis et problem med påloggingen for Windows 2000 serveren. Jeg bruker Active Directory, kan det ha skjedd noe galt der? Loggene på serveren forteller også endel om problemer med å koble seg til Domain Controller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...