MrBaboy Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Har gjenntatte ganger prøvd å installere Service Pack 3 på min maskin uten hell... Hver gang avslutter det med feilmelding om at installasjonen ikke kan gjennomføres. Etterpå blir maskinen helt håpløst treg å bruke og får masse feilmeldinger og maskinen bruker en evighet på å boote. Jeg blir derfor hver gang nødt til å gjøre en systemgjennoppretting til dagen før jeg gjorde installasjonen for å få maskinen på beina igjen. Har prøvd å gjøre installasjonen både fra automatisk oppdatering og manuell. Har også prøvd å gjennomføre oppdateringen med avslått antivirus, brannmur og i sikker modus, uten at dette har hjulpet noe. Finnes det noen god forklaring på dette og en løsning på problemet? Lenke til kommentar
MrBaboy Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Er det virkelig ingen her som har noe kjennskap til dette? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hentet fra support til Windows , steg du bør gjør før du installerer SP3: http://support.microsoft.com/kb/950717 Lykke til. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Om du ikke får det til, så kan du jo bruke nlite, til å slipstreame SP3 inn på windows plata di. Så får du automatisk lagt inn SP3 neste gang du legger inn windows;) Om du ikke bruker recovery partisjon.. om du har dette. Lenke til kommentar
MrBaboy Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Om du ikke får det til, så kan du jo bruke nlite, til å slipstreame SP3 inn på windows plata di.Så får du automatisk lagt inn SP3 neste gang du legger inn windows;) Om du ikke bruker recovery partisjon.. om du har dette. På denne PC'n er det recovery partisjon, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg reinstallerer derfra. Har aldri gjort det før. Har alltid bare reinnstallert fra CD. nlite...hva er det? Jeg er desverre ikke fryktelig dreven i data... Endret 5. mai 2009 av MrBaboy Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Recovery partisjonen aktiveres som regel via et par taste trykk før windows starter. På Acer er det vel ALT+F10 og på HP er det vel bare F10.. Men om du søker på f.eks google etter merket på din maskin, + how to do recovery eller lignende, så finner du nok ut hva du skal trykke på Nlite er et gratis program. Det dette programmet gjør er å kopiere XP plata di over på harddisken, for så å legge inn f.eks SP3, IE7, Drivere, registrerings info (som navn, lisens nr osv.. da slipper du å skrive inn dette når du installerer), for så å brenne ut ei ny plate. Om du f.eks velger å legge til SP3, og IE7, og brenner ut den plata, så neste gang du skal legge inn windows på nytt, så bruker du den. Da vil du har ferdig installert SP3 og IE7 når du kommer inn i windows første gang Om du også laster ned et anna program, som jeg ikke husker navnet på i farta, så kan du også legge inn WMP11 på plata Selv har jeg ei XP Pro plate med SP3, IE7, WMP11 + div små ting som jeg fant i nlite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå