Gå til innhold

Enkleste løsningen for 4 skjermer tilkoblet 1 PC (med lik ytelse)

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8745264

Har i dag en maskin med 2 stk single slot MSI Nvidia GT8800 IKKE koblet i SLI, som gjør at jeg da kan koble til 4 skjermer og ha lik ytelse på alle. Det er nå mulig at jeg må erstatte disse snart, og lurer da på om noen har erfaring med og vet om det i dag finnes noen tilsvarende skjermkort, gjerne heftigere, som kommer i single slot layout, ELLER om det finnes ett heftig dual slot-kort som har 4 utganger?

Av sistnevnte fant jeg dette: Sapphire Radeon HD 4850X2 2GB GDDR3

Noen erfaringer med dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Jess, det så jo faktisk snasent ut. Har lest en del tester av det, inkludert den over, og har jo fått bekreftet at det funker med 4 skjermer, men ingen nevner noe om det er noe tull med oppløsning eller om det er noen bakdeler i bruk med 4 koblet til. Så kanskje noen har erfaring med dette kortet og 4 skjermer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+8745264

Kjørte på med dette til slutt. Funker fint med 4 skjermer på 1920x1200. Meeen, of course, prøver man å bruke den medfølgende HDMI-converteren sammen med en HD-TV, så får man jo aldri bilde..

Tips her mottas med takk, ettersom verden ikke har så fryktelig mye informasjon om dette annet enn "har du prøvd driveroppdatering?".. Har prøvd de siste driverne, pluss 2 andre convertere, byttet kabler, prøvd 2 tver, alle oppløsninger, alle frekvenser, alle formater. Fremdeles vil ikke tven "finne" HDMI-kanalen, så alt virker helt dødt.

Når jeg prøver det samme med et av mine gamle Nvidia 8800GT så funker det glitrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...