døderlein Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Tenkte å montere ett vannkjølingssett bestående av cpu,gpu,hk-blokk,black ice pro, airplex 360, hd-kjøler - alt i et miditower. Trenger jeg en sterkere pumpe enn eheim 1046? Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Du "klarer" deg.. men med så mange forskjellige enheter du er innom er det ikke tvil om at du bør gå for den sterkere modellen.. Lenke til kommentar
døderlein Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 oki! Men vil det si at bruker jeg denne pumpa så kan jeg risikere at pumpen ikke greier å presse vannet rundt til de forskjellige komponentene? Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Den vil klare å sende vannet igjennom, men du vil ikke få den gjennomstrømningen du gjerne vil ha for å oppnå maksimal kjøleeffekt, og med så mange kjølepunkter trenger du den ekstra gjennomstrømmningen du får med en 600l/h pumpe... Slangetykkelsen har også ltt å si på dette, men jeg er usikker på hvordan det var igjen.. har du råd tar du storebror.. :smile: Lenke til kommentar
Recercare Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Vil eheim 1046 holde til cpu, gpu og chipset da ? eller bör han ty til storebror dersom man skal kjöle mer en 2 komponenter? Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Det kommer jo litt an på formålet med vannkjølingen din.. Er den å få en lydløs pc med fine temperaturer, eller skal du ha det for å overklokke? Skal du overklokke mye bør du ta storebror, emn er du ute etter en lydløs pc holder lillebror.. Til sammenligning kan vi jo peke på at Thermaltak Aquarius settet har en 90l/h pumpe, på denne kan du ikke ha annet enn cpu.. Om du skal ha mer enn to-tre komponenter på den minste pumpa avhenger av slangetykkelse og hvilke komponenter du skal kjøle og hvor mye motstand det er i hver enkelt kjøler.. Lenke til kommentar
døderlein Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Oki skjønner nå hvordan det henger sammen. Takk for svar! Lenke til kommentar
Recercare Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har Thermaltake Aquarius og den kjöler meget bra når en tar stöyen i betraktning. Når 90l kan kjöle så bra på cpu, så bör 300l väre nok til cpu og gpu, og også chipset kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå