Gå til innhold

mest effektive kosttilskudd for fettforbrenning og muskelvekst?

Anbefalte innlegg

hei! har begynt å ta trening på alvor, og lurer på hva som er mest effektivt. skal ha sixpack med minst mulig fett størst mulig muskelvekst!

vil man ha merkbar og synlig effekt av kosttilskudd? verdt det?

får man mye kviser av kosttilskudd? sliter litt med det fra før av, og vil egentlig ikke ha mer kviser.

takk for svar :)

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs jo litt hvordan formen din er i dag? Fett%?

det vet jeg ikke. six packen er der bortsett fra de nederste rutene. ville sagt minimalt. en venn kommenterte at jeg bare hadde skinn/hud når jeg sa jeg ville fjerne det. mer kan jeg ikke svare :p

formen er god. 5km' på 18 minutter, 6'er i alt av kondisjon vi har hatt til nå.

sprek og blid annenhver dag, fjelltur/ jogge i ca 1- 1.5 timer annenhver dag ( de dagene jeg ikke trener vekter)

Lenke til kommentar

frokost: 3 grovskiver med vita hjertego leverpostei / tunfisk / ost. varierer / Usunn nesquick blanding x)

lunch: rundstykke med ost og skinke, evt grovskiver med leverpostei eller ost

middag: alt mulig, men går mye i kylling og salat / salat, taco/pizza i helgen/ kebab hvis jeg er i byen (2 ganger uken)

lite brus og snop egentlig, da jeg er redd for at det gir kviser også.

kvelds: grovskiver som oftest.

syns det å telle proteiner osv, lese på pakninger blir litt for drøyt ;)

tar c vitaminer hver dag x)

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Det første du bør tenke på, er å øke proteininntaket og få inn sunne fettsyrer (omega 3)

Så for din del er proteinpulver og omega3 tilskudd det første jeg ville brukt pengene på.

ok. vil jeg få merkbar effekt i muskelvekst? det jeg egentlig prøver å få fram er at jeg aldri har tatt noe kosttilskudd, og lurer på om det er verdt det.

anbefaling av proteinpulver?

Lenke til kommentar

Å øke proteininntaket ditt, uavhengig av om det er fra kosttilskudd eller mat, vil gi deg merkbar effekt i muskelvekst ja. Proteinpulver er jo som oftest en rimeligere proteinkilde enn mat faktisk, så jeg vil si det er verdt det. Et alternativ er jo å såklart å spise mer kjøtt, fugl, fisk egg og melkeprodukter. I ditt tilfelle ville jeg startet med ca 300 gram proteinrik mat daglig (tilsvarer to shaker på 40 gram)

Jeg er veldig fornøyd med Dette: http://www.x-life.no/shop/product_info.php...;products_id=84

Synes det er bra i forhold til pris, kvalitet, smak og innhold. Det er en blanding av myse og kasein ( 30% kasein har jeg funnet ut nå), som gjør at det virker både oppbyggende og hindrer nedbryting av musklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...