Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk oversettelses program!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som vet om et program som oversetter hele norske setninger til tyske setninger? Dama mi har tysktentamen imorgen, og ville ha et slikt. Noe alà google sitt, sa hun. Hun hadde visst fått 5 på en prøve ved å bruke google-translate.

Men hun har ikke internett tilgang på tentamen imorgen, så ja.. Et program som vet om noe lignende?

Mvh,

Jon FJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo bare å slå opp i ordboka etter ord og skrive ned eksempelsetningene :p

tar ikke lange tida før man klarer å flette de sammen sånn ok.

jeg kjørte den taktikken. hadde tysk i fem år og det eneste jeg lærte var "min hatt har tre kanter" <3

og ja, jeg ser at det er en grunn til at det er det eneste jeg lærte.

Lenke til kommentar

For best resultat bør man gå fra engelsk -> tysk. Går man norsk -> tysk vil programmet i realiteten gå fra norsk -> engelsk -> tysk og resultatet blir da mye dårligere siden feil akkumuleres for hvert ledd. En off-line løsning som jeg regner med vil fungere bra er @promt 8.0 som integreres i Office om ønskelig. Sørg for å skriv grammatisk korrekt engelsk uten skrivefeil, og bruk enkle setninger (siden personen må bruke et slikt program i utgangspunktet vil enkle setninger bare styrke troverdigheten..) og suksessraten vil være svært høy.

Edit: Uten å ha testet @promt regner jeg med det har tilsvarende effektivitet som http://translatorschoice.com/. Prøv noen setninger fra engelsk -> tysk der så ser du ca hva du kan forvente.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...