Gå til innhold

forbedre akselerasjon og hurtighet?

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurer da på hvor mye man kan forbedre tiden på 60 meteren?

jeg løp i fjor 60 meter på like under ca 9 sekunder. jeg pleier å løpe 5 km'tern, men nå skal vi ha 60 meter på skolen og 1,5? eller 2km.

Hvor mye kan man faktisk forbedre tiden? det jeg sliter mest med er akselerasjon. raske folk er jo 10 meter foran meg med en gang. så tar jeg de igjen slik at vi nesten kommer helt likt i mål. men tar nesten alle jeg løp 100 meter mot.

hva er realistisk? kan jeg klare under 8 med trening, eller må man være medfødt sprinter?

hadde vært digg hvis man kunne trent seg til å PANGSTARte og Rykke framover mens man løper :p

beste treningstips for raskest tid på både 2km og 60 meter?

er 16 år og i god form, har 5/6 i gym :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øvelser som gir/kan gi økt hurtighet er spenstøvelser (hoppetau eller hopping ute tau, frem og tilbake og sidelengs, samt froskehopp(rett opp, ikke fremover)). Samt løping med motstand (strikk, eller dra på noe f.eks. ett dekk) og løping i nedoverbakke.

Lenke til kommentar

Eg reknar med at det mest effektive for å få bedre akselerasjon er å trene på nettopp det.

Altså øv på å starte ein spurt, så tar du ein lang pause til du kjenner deg klar igjen og så akselererar du igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg vil si at styrke i armene vil gjøre at det nøkker mer framover hvis du bruker de rett i tillegg. tren armene en god del kanskje? :)

merker fremgang, ;) kan løpe 23 sekund i BÅNN pinne. :p

+ six packen kan sees ganske tydelig hvis lysomgivelsene er rett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...