dan882 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 hei. jeg lurer da på hvor mye man kan forbedre tiden på 60 meteren? jeg løp i fjor 60 meter på like under ca 9 sekunder. jeg pleier å løpe 5 km'tern, men nå skal vi ha 60 meter på skolen og 1,5? eller 2km. Hvor mye kan man faktisk forbedre tiden? det jeg sliter mest med er akselerasjon. raske folk er jo 10 meter foran meg med en gang. så tar jeg de igjen slik at vi nesten kommer helt likt i mål. men tar nesten alle jeg løp 100 meter mot. hva er realistisk? kan jeg klare under 8 med trening, eller må man være medfødt sprinter? hadde vært digg hvis man kunne trent seg til å PANGSTARte og Rykke framover mens man løper beste treningstips for raskest tid på både 2km og 60 meter? er 16 år og i god form, har 5/6 i gym Lenke til kommentar
karakas Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Øvelser som gir/kan gi økt hurtighet er spenstøvelser (hoppetau eller hopping ute tau, frem og tilbake og sidelengs, samt froskehopp(rett opp, ikke fremover)). Samt løping med motstand (strikk, eller dra på noe f.eks. ett dekk) og løping i nedoverbakke. Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Takk, endelig svar skal nok gi økt hurtighet, da jeg ikke har trent lignende så mye før Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Eg reknar med at det mest effektive for å få bedre akselerasjon er å trene på nettopp det. Altså øv på å starte ein spurt, så tar du ein lang pause til du kjenner deg klar igjen og så akselererar du igjen. Lenke til kommentar
xeigen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har selv villet kjørt Intervalltrening i dette tilfellet.. Siden det er intervalltrening man får mest ut av:D Jeg fikk selv bedre tider på 60-meter og 100meter for den saks skyld av og trene slik Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 hvor stor forbedring fikk du? Lenke til kommentar
xeigen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 tror jeg gikk fra og løpe på 10 til 8 på 60 meter ja Begynner og bli stor og tung nå så jeg ligger nok langt bak det nå Men løp på 8 i 10ende klassen. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er også kjekt å trene eksplosiv styrke. Så få repitisjoner som overhodet mulig, og full akselerasjon på øvelsen. Dette øker styrke uten at du legger på deg unødvendig muskelmasse (noe som er uønsket). Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Mange tips som hjelper meg her også, takk for det Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 jeg vil si at styrke i armene vil gjøre at det nøkker mer framover hvis du bruker de rett i tillegg. tren armene en god del kanskje? merker fremgang, kan løpe 23 sekund i BÅNN pinne. + six packen kan sees ganske tydelig hvis lysomgivelsene er rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå