Misoxeny Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Skal til USA i sommer og er da 18 år. Regner med jeg IKKE kan ta med alkohol til USA ettersom grensen er 21 (20?) for å drikke i USA? Når jeg skal hjem igjen skal jeg innom Amsterdam, der kan jeg vel kjøpe sprit som er over 20% selvom jeg er 18? Men hvis jeg har en flaske 40% kan jeg da ta den med inn i Norge selvom det er 21 års grense for det i Norge? Hvordan fungerer dette? Takk. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Alkoholholdige drikkevarer * 1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent. * 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent. Dette betyr at man f.eks kan ta med 5 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer. For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år. Fortolling av større mengder alkohol enn kvoten. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...nguage=NO#kvote Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Ok, takker for svar. Men det er ikke mulig å ta med alkohol til USA dersom man er 18 år? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nei. Du må være 21 år for å ta med alkohol inn i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå