Jompio Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Har nettop bygget meg ny PC selv. Når jeg skulle starte opp PC'en så kom det ikke noe bilde på skjermen, men PCen starter og går og CPU viften spinner og skjermkortet fungerer også. Følgende har jeg prøvd: - Startet opp med en ram brikke i ulike slotter - Dobbel sjekket begge tilkoblingene til HK. - Tatt utav batteriet 2 - 3 minutter - Flyttet på den ved OC CPU eller noe sånt. (blå plastbit, som står i 2 hakk av 3 mulige) rett ved siden av battery. (ASUS P6T deluxe) - Flyttet skjermkortet til en annen PCI ekspress inngang. (GPU fungerer, det har jeg fått bekreftet) Når jeg startet opp, så kommer det ingen pipe lyder eller noe sånt av noe slag, alt "ser ut til å fungere" men det kommer ikke bilde på skjermen. Har prøvd 2 forskjellige LCD skjermer, og ingen gir signal. Prøvd med både DVI, VGA og HDMI tilkobling. Noen som vet hva som kan være gale? Blir meget glad for all hjelp! Edit: PC spesifikasjoner: Intel Core i7 920 OCZ 1600 mhz 6GB 3x2GB Asus P6T deluxe v2 Samsung Spinpoint 750GB Mist 1000W - Jompio Endret 29. april 2009 av Jompio Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Please! Anyone! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Bah, jeg hater dette problemet Hatt det endel ganger selv. Skjekk: All strøm til GPU kobla til Satt i 8-pin-kontakten ved CPU Skjerm påslått FØR pc Kortet står skikkelig nedi PCI-e slot Det kan hende at du får bilde ved å resette CMOS. Hvordan du gjør det står i HK-manual. Prøve annen DVI-kabel? Dette sprøsmålet er ganske vanlig, men skjønner at du spør. http://forums.whirlpool.net.au/forum/?acti...0signal&f=0 Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Bah, jeg hater dette problemet Hatt det endel ganger selv. Skjekk: All strøm til GPU kobla til Satt i 8-pin-kontakten ved CPU Skjerm påslått FØR pc Kortet står skikkelig nedi PCI-e slot Det kan hende at du får bilde ved å resette CMOS. Hvordan du gjør det står i HK-manual. Prøve annen DVI-kabel? Dette sprøsmålet er ganske vanlig, men skjønner at du spør. http://forums.whirlpool.net.au/forum/?acti...0signal&f=0 Jeg har faktisk ikke prøvd DVI kabel, da vi ikke har noen i huset (tror jeg) men jeg syntes da dette hadde vært veldig rart om skjermen plutselig skulle fungre da og ikke med vanlig "blå kontakt" og HDMI.. :S Alt du nevnte har jeg sjekket.. Forbanna irriterende altså, har prøvd og få denne PC'en opp og gå nå. Men har ikke klart det etter 1 måned. Først GPU, så PSU og nå funker ikke skjerm. HERREGUD! Men takk igjen Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Resatt CMOS? Vet ikke helt hva du mener her. Men jeg har tatt utav batteriet i noen minutter før jeg tok det inn igjen.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tipper hovedkort eller PSU som er DOA. Dine symptomer er ganske sammenfallende med disse to. En mulig synder kan også være ram, evnt. at en av brikkene er DOA. Få testet et annet PSU (alle PSU merker uansett kvalitet, også Mist kan ha DOA enheter), test en og en rambrikke... Prøv dette i første omgang du Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hadde det samme problemet, måtte til slutt konkludere med kaputt HK Lenke til kommentar
SASv2 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hadde samme problem for 1 uke siden, husk å bruk rammen i slot 2-4-6 Dessuten, når du prøver, husk at den bruker 6-7sek før bildet kommer når den funker. Så ikke skru av med en gang. Endret 29. april 2009 av SASv2 Lenke til kommentar
Dafflus Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hadde det samme problem med min pc, nå var det da en AMD rigg men eg måtte oppdatere HK Biosen, biosen som følgte med var for gammel for CPU`en. (heldigvis hadde eg en extra cpu liggende og flyte) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Core i7 920 vil boote på Asus P6T uten BIOS-update, og det hjelper ikke å oppdatere BIOS. Hvis du har tatt ut batteriet, da er BIOS resettet og der er ikke mer du trenger/kan gjøre på BIOS. Hvis du ikke hører en pipe(boot-lyd), da dette har ikke noe med skjermen, eller koblingen til den å gjøre heller. Dette betyr at maskinen booter ikke i hele tatt. Dette er trolig en feil-kobling/kortslutting et sted. Jeg ville starte med bare de absolutt nødvendige komponenter, og double-kjekke alle koblingene til HK (særlig de ledningene som kommer fra frontpanel og kobles til HK). Har du en "poster" for å se om do får en "POST code"? i tilfellet hva? Endret 30. april 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Core i7 920 vil boote på Asus P6T uten BIOS-update, og det hjelper ikke å oppdatere BIOS. Hvis du har tatt ut batteriet, da er BIOS resettet og der er ikke mer du trenger/kan gjøre på BIOS. Hvis du ikke hører en pipe(boot-lyd), da dette har ikke noe med skjermen, eller koblingen til den å gjøre heller. Dette betyr at maskinen booter ikke i hele tatt. Dette er trolig en feil-kobling/kortslutting et sted. Jeg ville starte med bare de absolutt nødvendige komponenter, og double-kjekke alle koblingene til HK (særlig de ledningene som kommer fra frontpanel og kobles til HK). Har du en "poster" for å se om do får en "POST code"? i tilfellet hva? Har desverre ingen poster, og får dermed ingen post kode. Men jeg skal prøve å få tak i en DVI kontakt idag og prøve med denne. PC'en trenger nødvendigvis ikke å lage en PIPE lyd? Har sett maskiner som starter prikkfritt uten denne lyden? :S Men på hovedkortet så er det fortsatt et hvitt LYS som bare LYSER, ikke noe blink eller noe i den duren. Skal dette være slik? Noen ganger så booter PC'en gjerne 3 - 4 ganger før den går ordentlig på. Dette endrer seg samtidig som jeg endre antall ram brikker/ flytter på dem. Takk igjen. Tipper hovedkort eller PSU som er DOA. Dine symptomer er ganske sammenfallende med disse to. En mulig synder kan også være ram, evnt. at en av brikkene er DOA. Få testet et annet PSU (alle PSU merker uansett kvalitet, også Mist kan ha DOA enheter), test en og en rambrikke... Prøv dette i første omgang du DOA defekt? Har en annen PSU eg muligens kan prøve. Men denne er bare på 350W, klarer den å få bootet opp i7 920 gtx 295 og rammen? Takk igjen folkens! Hadde det samme problemet, måtte til slutt konkludere med kaputt HK Tviler vel helst på at det er kaputt HK. Når alt ser ut til å fungere, og det kommer LYS fra GPU'en. Og alt ser eller fint ut. CDrommen fungerer også, da denne er koblet med sata kontakt til HK, også HDD, fungerer da jeg hører den spinner opp. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Det er en liten høyttaler som du kobler til HK, og hvis den er koblet, da bør du høre en pip (som betyr boot-up). Det er slikt på alle de HK som jeg har sett, og bør være slikt på P6T, også. Ingen pip betyr ingen boot-up. Jeg vet ikke noe om lystet fordi jeg har ikke P6T. Jeg tror ikke en ny DVI-kabel vil hjelpe, men du kan prøve. Hvis den booter flere ganger før den kommer igang, det kan bety en mulig kortslutning, svak/gåen PSU, feil-koblet ledning, eller dårlig kontakt, også. Jeg tror ikke 350W kan boote opp ditt system, men Prøv med den for å teste. Jeg har fortsatt min største mistanke på en feil-kobling, kortslutning, eller dårlig kontakt et sted Endret 30. april 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Det er en liten høyttaler som du kobler til HK, og hvis den er koblet, da bør du høre en pip (som betyr boot-up). Det er slikt på alle de HK som jeg har sett, og bør være slikt på P6T, også. Ingen pip betyr ingen boot-up. Jeg vet ikke noe om lystet fordi jeg har ikke P6T. Jeg tror ikke en ny DVI-kabel vil hjelpe, men du kan prøve. Hvis den booter flere ganger før den kommer igang, det kan bety en mulig kortslutning, svak/gåen PSU, feil-koblet ledning, eller dårlig kontakt, også. Jeg tror ikke 350W kan boote opp ditt system, men Prøv med den for å teste. Jeg har fortsatt min største mistanke på en feil-kobling, kortslutning, eller dårlig kontakt et sted Hmm. Jeg er på skolen, nå. Men jeg skal se om jeg finner en såkalt høytaler til hovedkortet får å få dette pipet. Jeg tviler vel heller på at det er feilkobling. Men litt tilbake, da trodde jeg jo at HK var gåent, grunnet intense blikk fra kortet. Men ga seg nå når jeg fikk ny PSU. Også nedi den ene utstikkeren som HK skal festes i var det svidd. Men ingen tegn til noe svidd på hovedkortet. (som om noe hadde kortsluttet) Prøvde å boote PC'en opp når harddisk ikke var koblet til. Da startet den på første forsøk. Har ikke prøvd noe annet. Men jeg skal feilsøke når jeg kommer hjem i 3 tiden! Edit: Har også vært en svak unormal lukt fra Noctua NH-UP12 CPU viften min. Kanskje det kan være CPU'en ikke er i orden? Takker så mye for all hjelp folkens! Kom gjerne med flere mulige innspill på ting som jeg kan ha glemt/gjort feil! Endret 30. april 2009 av Jompio Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hei, jeg fikk akkurat det samme problemet med min lappis nå :S Spilte CS, så ble bildet litt rart også frøs pcen :/ Når jeg skulle skru av pcen kom det opp så vidt en bluescreen :S Og nå starter pcen mens skjermen er svart... Kan dette være et tilsvarende problem som trådstarter? Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Hei, jeg fikk akkurat det samme problemet med min lappis nå :SSpilte CS, så ble bildet litt rart også frøs pcen :/ Når jeg skulle skru av pcen kom det opp så vidt en bluescreen :S Og nå starter pcen mens skjermen er svart... Kan dette være et tilsvarende problem som trådstarter? Hjelp meg heller, enn og stjele tråden Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hehe, beklager var ikke meningen å stjele tråden din Men det var bare hvis det hadde noen sammenheng mellom problemene våre. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Sikker på at du har satt i de små ledningen fra kabinett til HK (hd led, pwr led) osv Endret 30. april 2009 av Gunder1 Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Sikker på at du har satt i de små ledningen fra kabinett til HK (hd led, pwr led) osv Ja, det har jeg også dobbelsjekket. Og de sitter som de skal. Hva gjør disse i praksis? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hehe, beklager var ikke meningen å stjele tråden din Men det var bare hvis det hadde noen sammenheng mellom problemene våre. nei ikke samme problem. lag ny egen tråd. uansett. har du annet skjermkort du kan teste med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå