Richard87 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei, jeg har en text variabel(wParam) som jeg prøver og kovertere til en LPCWSTR variabel, noen ideer? btw, jeg er helt grønn på området, så trenger helst noen gode forklaringer Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det er vanskelig å hjelpe uten å vite hvorfor du skal gjøre det du gjør. Hvis jeg ikke tar helt feil så jobber du med meldings systemet i windows, vet du hvilke melding? Den enkleste metoden å konvertere (caste i programmerings lingo) er og si til kompilatoren at den skal behandle variable som en variable av en annen type. Når man programmerer i c++ kan man gjøre som på linje under for å caste wParam til LPCWSTR. LPCWSTR tekst = (LPCWSTR)wParam Nå kan jeg ikke si om det holder å gjøre en enkel casting for å løse ditt problem, men du kan prøve. Lykke til Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 ja, jeg prøver og hente ut dataen fra en LB_ADDSTRING kommando (SendDlgItemMessage) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ja, jeg prøver og hente ut dataen fra en LB_ADDSTRING kommando (SendDlgItemMessage) Hvis du er helt grønn hvorfor i alle dager driver du med noe som du overhode ikke burde drive med hvis du har så liten erfaring med C? Jeg skal ikke nekte deg så her er løsningen.... hvis du bruker unicode da LPCWSTR tekst = (LPCWSTR)lParam Lykke til Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Takker, jeg fikk ivertfall ikke en feilmelding i VC, så det nermer seg;) [EDIT] Hei, finnes det en DbgPrint kommando som kan brukes i vanlige programmer? Endret 1. mai 2009 av Richard87 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Takker, jeg fikk ivertfall ikke en feilmelding i VC, så det nermer seg;) [EDIT] Hei, finnes det en DbgPrint kommando som kan brukes i vanlige programmer? OutputDebugString kan vel brukes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå