Øyjor'n Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Øvde på 5kapitlers prøve hele dagen i går, helt til jeg så et fantastisk lys som skein på husa utfor vinduet på rommet. Jeg sprang til verandaen, og ser den syyyke sola over brua. Jeg spurte inn på rommet, grabber kameraet, driter i objektivet som står på(passer bare på det ikke er noen Bigma som plutselig hadde festet seg der, av en eller annen grunn ), stormer ut på sykkelen og trør av gårde ned til sjøen. Eneste jeg så av folk var pappas fjes, som ikke var av helt normal fassong. Når jeg var kommet ned til sjøen var sola borte, men The Golden Hour had begun! Jeg glemte såklart stativ, så steiner kom til god hjelp, og jeg fant ut at jeg hadde 35mm festet på kameraet. Bildet er redigert på en ukalibrert Macbook 13", så er ikke sikker på farger og lys. Men det er meningen at det skal være sterke farger, og en god del svart. Forgrunnen er litt uklar grunnet: 1. Lang shutter 2. 6 bilder lagt oppå hverandre. HDR + stein-stativ = no good! Hva tycker ni? (Neida, jeg er ikke svensk. Naturtalent!) Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Smooooooth! Sko nesten vært hjemma i stavanger i dag og sitt. Bra mekka! Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Utrolig lys! Tatt i betraktning i at du ikke hadde stativ er jo dette topp. Flott bilde! Lenke til kommentar
Carny Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Veldig tøft, ja. Syns du kunne rettet opp horisonten. Du bor tydeligvis ikke langt unna meg. Bor i "vigå", jeg Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Veldig tøft, ja.Syns du kunne rettet opp horisonten. Du bor tydeligvis ikke langt unna meg. Bor i "vigå", jeg Hah! Sunde her, har dama i vigå Tørr eg spørr kor gammale du e? Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 "om det her tycker jag........inte!,sa svensken. Men,jeg gjør. Veldig fine farger(herlige fargetemperaturer),lange fine linjer,og jeg liker svarte silhuetter.(Er det mørkt,så er det mørkt) At det blir sløret pga. lang lukkertid,så er jo det noe som mange etterstreber og setter pris på.Fin komposisjon,og selv om jeg er motstander av hdr i landskapsbilder,så syns jeg ikke at det skjemmer dette bildet. Avslutter med nynorsk:Good work! Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Siiiiinsykt bra Jon!!! Lyset, komposisjonen, alt! Strålanes Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) "om det her tycker jag........inte!,sa svensken. Men,jeg gjør. Veldig fine farger(herlige fargetemperaturer),lange fine linjer,og jeg liker svarte silhuetter.(Er det mørkt,så er det mørkt) At det blir sløret pga. lang lukkertid,så er jo det noe som mange etterstreber og setter pris på.Fin komposisjon,og selv om jeg er motstander av hdr i landskapsbilder,så syns jeg ikke at det skjemmer dette bildet. Avslutter med nynorsk:Good work! Tusen takk for kommentar. Og det sløret over vannet var det jeg også prøvde på. Satt å ventet på dette lyset en halvtime før jeg fikk mørkt nok til å ha 4sek lukkerhastighet^^ EDIT: Tusen takk for kommentarER! Mente jeg ^^ Endret 29. april 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Flotte farger og bra komponert. Men, som det allerede er sagt, det virker som om horisonten er skjev. Tom Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 For noen farger!! Dette er HDR slik HDR skal gjøres! Og bra komposisjon også. Likte den lille steinen nede i hjørnet. Om jeg skal plukke på noe, så synes jeg du skulle tjuvlånt en robåt for å komme litt lenger ut på fjorden, slik at selve lysgradienten i himmelen ikke hadde blitt såpass skeiv. Men skutt er skutt. Og det ble fint uansett Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 For noen farger!! Dette er HDR slik HDR skal gjøres! Og bra komposisjon også. Likte den lille steinen nede i hjørnet. Om jeg skal plukke på noe, så synes jeg du skulle tjuvlånt en robåt for å komme litt lenger ut på fjorden, slik at selve lysgradienten i himmelen ikke hadde blitt såpass skeiv. Men skutt er skutt. Og det ble fint uansett Joda, helt enig der, hadde jeg hatt tid hadde jeg også gjort det, men som sagt så leste jeg til prøve Takker og bukker for all ros! Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Rettet horisonten: Fornøyde nå? Endret 30. april 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Rettet horisonten:Der fikk du ordnet det eneste som skurret litt. Resultatet kan godtas som unnskyldning for litt sykkeltrening. Ellers er det meste sagt. Lenke til kommentar
jarwa Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Dette likte jeg godt, er selv fra Tananger, så denne brua har blitt hyppig brukt. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Etter horisont-opprettingen ble dette bildet riktig så fint! Hadde ikke gjettet på HDR om du ikke hadde fortalt det.. Men det er bra, for de greiene har jeg ikke noe videre sans for Nydelige farger, og herlig motiv! Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Stativ eller ikke, dette var flott. Beste bildet jeg kan huske å ha sett fra deg. Fargene var jo bare fantastiske. Selve definisjonen på den gyllene timen det der Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Et flott bilde med lekre farger og fine siluetter. Fin komposisjon. Kanskje en aning for mørkt i forgrunnen, hadde vært fint med fargene under broen på vannet i forgrunnen. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Et flott bilde med lekre farger og fine siluetter. Fin komposisjon. Kanskje en aning for mørkt i forgrunnen, hadde vært fint med fargene under broen på vannet i forgrunnen. Skal snart tilbake til min 20"skjerm som er kalibrert. Skal da se hvordan bildet egentli ser ut ^^, og kanskje fikse litt på det Takker for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Likte bildet veldig godt, flotte farger!.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå