voluz Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei! Noen som har erfaring med Vredestein Sessanta? Skal ha meg 19" felger (235/35r19) og fått tilbud om Vredestein-dekk. Har jo hørt om merket, men vet ikke så mye om det? Erfaringer? Skulle visstnok være komfortabelt og stillegående (i den grad 19" kan være det) og meget bra på vått føre. Var visst ikke så langt unna Continentals testvinner, men en liten tusing billigere pr. dekk. Synspunkter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Her http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/v...anta/index.html får de 2.21, helt greit. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Her http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/v...anta/index.html får de 2.21, helt greit. Virka jo ok ja... noen andre med personlige erfaringer? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ingen personlige erfaringer, men ser det er veldig mange på VW/Audi Club-forumet som er fornøyde og mange oppgraderer felgpakkene fra billige dekk til Sessanta. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg kjører med dette dekket, og har ingen negative erfaringer så langt. Stillegående og godt grep, er ganske fornøyd. Synes det ser tøft ut også, som er en bonus. Kjører med 225/40/18. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg har Vredestein vinterdekk til min bil, og de var jeg svært fornøyd med. Jeg vet at det er mye forskjell på sommer og vinterdekk, men det kan hvertfall tyde på at det er litt kvalitet på Vredestein dekk. Jeg kan hvertfall anbefale vinterdekk av det merket, bilen satt som limt på veien, stabil og fin, selv på slapseføre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Fint Vredestein har skjerpet seg med vinterdekk. Jeg har kjørt Vredestein piggdekk på et par biler (Golf III og Opel Omega), og var ikke særlig fornøyd. Men som du sier: Det er stor forskjell på sommer- og vinterdekk... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg kjører en Toyota Carina E 93 mod., og på min bil klorte de seg godt fast. Hvis de først slapp, så fikk de fort tak igjen, uten for mye dramatikk. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Jeg har Sessanta i den dimensjonen du snakker om. De første 5000km var dekkene superbra. Stillegående, satt som klister på våt vei, og jeg kunne gi full gass uten at dekkene mistet grepe. Etter denne kjørelengden har alt gått nedover, og nå etter ca. 20000km er dekkene helt utslitt, bråker noe helt fryktelig, sporer utrolig mye og slipper veien i både først og andre om jeg gir på. Bytta fra Nokian 18" vinterdekkene til disse og brukte plutselig begge filene på vei til jobb... (på en 4 felter... :-p) Så, konklusjonen er at dekket er helt ok. Men til 6500,- som jeg betalte for 4 dekk synes jeg ikke de har gjort jobben sin godt nok. Jeg skal kjøpe nye dekk nå og jeg kommer ikke til å velge nye sessanta. Før hadde jeg BF Goodrich g-force. Disse ble enda raskere slitt men var langt bedre i hele sin levetid og endret ikke karakter etter at de ble slitt. Dog var disse vel dyre også, men hadde jeg fått de til en god pris hadde jeg vurdert de. Et annet minus med sessanta'n er at den ser utrolig smal ut. Har en '05 Audi A6 og 235 dekkene ser ut som 175 på en annen bil. Dette har nok noe med mønstret å gjøre. Jeg vurderer nå Kumho KU31 og Hankook Ventus S1. Har også Kenda KR20 på konebilen og er fornøyd med de der. sitter veldig godt selv på våt vei. Men den bilen er 900kg lettere en A6'en så det har nok også litt å si. Det jeg etterlyser er gode tester av "ordentlige" dekk, og ikke bare 16" "hattkaill" dekkene som testes i motor. Stor forskjell på 195/60-16H og 235/35-19ZR dekk. Hankook kommer f.eks. dårlig ut i norske tester men i mer spenstige dimensjoner kommer de godt ut i tyske tester. Endret 29. mai 2009 av tdipower Lenke til kommentar
voluz Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har Sessanta i den dimensjonen du snakker om. De første 5000km var dekkene superbra. Stillegående, satt som klister på våt vei, og jeg kunne gi full gass uten at dekkene mistet grepe. Etter denne kjørelengden har alt gått nedover, og nå etter ca. 20000km er dekkene helt utslitt, bråker noe helt fryktelig, sporer utrolig mye og slipper veien i både først og andre om jeg gir på. Bytta fra Nokian 18" vinterdekkene til disse og brukte plutselig begge filene på vei til jobb... (på en 4 felter... :-p) Så, konklusjonen er at dekket er helt ok. Men til 6500,- som jeg betalte for 4 dekk synes jeg ikke de har gjort jobben sin godt nok. Jeg skal kjøpe nye dekk nå og jeg kommer ikke til å velge nye sessanta. Før hadde jeg BF Goodrich g-force. Disse ble enda raskere slitt men var langt bedre i hele sin levetid og endret ikke karakter etter at de ble slitt. Dog var disse vel dyre også, men hadde jeg fått de til en god pris hadde jeg vurdert de. Et annet minus med sessanta'n er at den ser utrolig smal ut. Har en '05 Audi A6 og 235 dekkene ser ut som 175 på en annen bil. Dette har nok noe med mønstret å gjøre. Jeg vurderer nå Kumho KU31 og Hankook Ventus S1. Har også Kenda KR20 på konebilen og er fornøyd med de der. sitter veldig godt selv på våt vei. Men den bilen er 900kg lettere en A6'en så det har nok også litt å si. Det jeg etterlyser er gode tester av "ordentlige" dekk, og ikke bare 16" "hattkaill" dekkene som testes i motor. Stor forskjell på 195/60-16H og 235/35-19ZR dekk. Hankook kommer f.eks. dårlig ut i norske tester men i mer spenstige dimensjoner kommer de godt ut i tyske tester. Mye fornuftig du skriver her! 5000 km går fort unna her isåfall... så fordel om de holdt lenger enn det... en del andre dekkbutikker her i Trondheim som sverger til Toyo Proxes TR1 - og som alle de ansatte (angivelig) bruker. Skal ha de samme kvalitetene som Sessanta, ligger i samme prisklasse også... (om disse har bedre varighet vet jeg jo ikke). Har lest en del bra om Proxes TR1 i div. forum bl.a. på VW-Audi Club, men hvem vet... Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Kjørte med disse dekkene i helga på Rudskogen.. Etter litt sladding, forsvant gummien av dekket. Virket som det var regummiert eller noe slikt????? Etter slitebanen forsvant, hadde jeg bare ca 1mm til korden.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Kjørte med disse dekkene i helga på Rudskogen.. Etter litt sladding, forsvant gummien av dekket. Virket som det var regummiert eller noe slikt????? Etter slitebanen forsvant, hadde jeg bare ca 1mm til korden.. Snakker du om Sessanta eller Toyo da? Banekjøring kommer aldri uansett til å skje for min del, men kan jo si litt om slitestyrke... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg spolte med mine Vredestein vinterdekk, og det tålte de fint, så vil tro det var snakk om feilproduksjon eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå