Gå til innhold

ati radeon x1270 driver til (k)Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har instalert kubuntu til min laptop og er stort sett veldig fornøyd. Det meste fungerte ut av boksen, men det jeg mangle er en ordentlig driver, tror jeg.

Greia er at jeg ikke får spilt noen spill, oppløsningen går ned mange hakk, og ikke noe spill starter, jeg mistenker med en gang at det er en driver jeg mangler. Jeg er som sagt usikker.

Jeg har sjekket på amd sine sider etter drivere, men de mangle såklart ati radeon x1270 driveren.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...egacy&num=1

Hold deg til 8.10, eller lev med den åpne driveren. Jeg vil tro det vil drøye til 9.10 før den åpne driveren er god nok til å spille med på x1270. Til gjengjeld er den siste driveren som kom ut til ditt kort den klart beste så langt, altså 9.3. Du finner informasjon om hvordan du installerer driveren her:

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_In...tallation_Guide

Lenke til kommentar

Så du fåreslår at jeg bør nedgradere til Ubuntu 8.10? Vil da denne trådløse driveren fungere da? "Broadcom STA wireless driver" heter den.

Jeg har prøvd å instelere den catalyst greia som ligger add/remove. Da sto det at den støttet readon serian, og jeg klinte til, endte opp med at jeg ikke fikk se noe, så jeg var nødt til å reinstalere ubuntu.

Men takk for svar ;)

Lenke til kommentar

*-network

description: Wireless interface

product: BCM4312 802.11a/b/g

vendor: Broadcom Corporation

physical id: 0

bus info: pci@0000:0b:00.0

logical name: eth1

version: 01

serial: 00:1c:26:04:f5:15

width: 32 bits

clock: 33MHz

capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical wireless

configuration: broadcast=yes driver=wl0 driverversion=5.10.79.10 ip=192.168.0.108 latency=0 module=wl multicast=yes wireless=IEEE 802.11abg

*-network

description: Ethernet interface

product: NetXtreme BCM5755M Gigabit Ethernet PCI Express

vendor: Broadcom Corporation

physical id: 0

bus info: pci@0000:09:00.0

logical name: eth0

version: 02

serial: 00:19:b9:84:cc:3a

capacity: 1GB/s

width: 64 bits

clock: 33MHz

capabilities: pm vpd msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical tp 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd 1000bt 1000bt-fd autonegotiation

configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=tg3 driverversion=3.94 firmware=5755m-v3.29 latency=0 link=no module=tg3 multicast=yes port=twisted pair

*-network DISABLED

description: Ethernet interface

physical id: 2

logical name: pan0

serial: 2a:c2:b1:6c:68:56

capabilities: ethernet physical

configuration: broadcast=yes driver=bridge driverversion=2.3 firmware=N/A link=yes multicast=yes

Dette var informasjonen jeg fikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...