iver89 Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har sett på spesifikasjonene på et par av batteriene mine, og lurer på en ting. Hva betyr mAh? Det blir vel "milli Amper hour" eller no. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Ja, men hva betyr det? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Det er hvor lenge batteriet varer. F.eks et batteri med 100 mAh varer i en time hvis du trekker 100 mA fra det, eller to timer hvis du trekker 50 mA fra det. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Det er hvor lenge batteriet varer. F.eks et batteri med 100 mAh varer i en time hvis du trekker 100 mA fra det, eller to timer hvis du trekker 50 mA fra det. som jeg skulle sagt det selv... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 vennlig Hva mente du med det? Var CaNaBiS sitt innlegg sarkastisk ment? Sitter med 39 i feber så sarkasme delen av hjerna er nesten avskrudd. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 jeg mente at det du skrev er helt likt til det jeg hadde skrevet.! Ikke no LOL Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hva mente du med det? Var CaNaBiS sitt innlegg sarkastisk ment? Sitter med 39 i feber så sarkasme delen av hjerna er nesten avskrudd. SARS? ikke sarkasme fra meg :smile: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 BTW: Panasonic M3 (?) ruler visst alle batterier til helvete. Og Duracell skal visst være en stor skuff. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 SARS? Det er det jeg også tror, forventer å dø ganske snart. Men tilbake til saken. Antall mAh er gir ikke nødvendigvis helt nøyaktig informasjon til all slags bruk. Noen batterier mister "futten" gradvis igjennom utladningsperioden helt til de dør. Mens andre typer (husker ikke hva de forskjellige typene heter) beholder "futten" lengst mulig, men dør da også veldig brått når de først er utladet. Denne typen egner seg ikke til f.eks. brannvarslere ettersom brannvarsleren ikke rekker å få med seg at batteriet holder på å dø, den får dermed ikke gitt ifra seg de irriterende pipene som sier at det er på tide å bytte batterier (ganske farlig med andre ord!). Men de egner seg bra til andre elektroniske artikler som trenger maks ytelse på batteriene så lenge som mulig. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 mAh angir som nevnt tidligere hvor lenge batteriet varer. Problemet er at spenningen på batteriet synker når batteriet begynner å bli tomt. Det er dette røylvarsleren detekterer og begynner å pipe. Enkelte batterier har minimalt spenningstap før de dør, og dette medfører at røykvarsleren ikke rekker å pipe før batteriet forlater denne verden. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 mAh angir som nevnt tidligere hvor lenge batteriet varer. Problemet er at spenningen på batteriet synker når batteriet begynner å bli tomt. Det er dette røylvarsleren detekterer og begynner å pipe. Enkelte batterier har minimalt spenningstap før de dør, og dette medfører at røykvarsleren ikke rekker å pipe før batteriet forlater denne verden. Det var det jeg prøvde å si, mulig j ikke uttrykte det klart nok (lurer på hvorfor i ******* j brukte ordet "futt" isteden for spenning?! ). Men jeg jukser igjen og skylder på SARS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå