Gå til innhold

Batterier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SARS? :D

Det er det jeg også tror, forventer å dø ganske snart. :p

Men tilbake til saken.

Antall mAh er gir ikke nødvendigvis helt nøyaktig informasjon til all slags bruk. Noen batterier mister "futten" gradvis igjennom utladningsperioden helt til de dør. Mens andre typer (husker ikke hva de forskjellige typene heter) beholder "futten" lengst mulig, men dør da også veldig brått når de først er utladet. Denne typen egner seg ikke til f.eks. brannvarslere ettersom brannvarsleren ikke rekker å få med seg at batteriet holder på å dø, den får dermed ikke gitt ifra seg de irriterende pipene som sier at det er på tide å bytte batterier (ganske farlig med andre ord!). Men de egner seg bra til andre elektroniske artikler som trenger maks ytelse på batteriene så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

mAh angir som nevnt tidligere hvor lenge batteriet varer.

Problemet er at spenningen på batteriet synker når batteriet begynner å bli tomt. Det er dette røylvarsleren detekterer og begynner å pipe. Enkelte batterier har minimalt spenningstap før de dør, og dette medfører at røykvarsleren ikke rekker å pipe før batteriet forlater denne verden.

Lenke til kommentar
mAh angir som nevnt tidligere hvor lenge batteriet varer.  

Problemet er at spenningen på batteriet synker når batteriet begynner å bli tomt. Det er dette røylvarsleren detekterer og begynner å pipe. Enkelte batterier har minimalt spenningstap før de dør, og dette medfører at røykvarsleren ikke rekker å pipe før batteriet forlater denne verden.

Det var det jeg prøvde å si, mulig j ikke uttrykte det klart nok (lurer på hvorfor i ******* j brukte ordet "futt" isteden for spenning?! :roll: ). Men jeg jukser igjen og skylder på SARS :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...