Osse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jærn. dette er overhjode ikke noe angrep på deg, giu gir ofte gode anbefalinger men avogtil tar du feil og da korrrigerer jeg deg du må alltid se på hva riggen skal brukes til og anbefale deretter Lenke til kommentar
Osse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 gidder ikke å korrigere alle mine feil over når det gjelder skrivefeil og navnfeil. du hvet hva jeg mener Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Jeg har ikke tatt det som noe angrep, og jeg har ikke angrepet dere heller. Jeg har prøvd å holde meg til sak, selv om jeg har blitt litt irritert. Det inrømmer jeg, men det er i forhold til saken. Men vi kan ikke holde på med dette mner jeg for da blir tråden ødelagt. Jeg føler ikke at det noen som er ute etter å ta rotta på noen, men enig blir vi ikke. Vi får heller la det ligge og være uenige. Vel uenig og uenig, det er kanskje ikke riktig frase. Vanskelig å sette ord på "uenigheten". Uten tvil kan Gullars mye mer enn meg om SSD; men jeg er allikvel uenig i noen prinsipper for hvordan det kan være greit å sette i sammen riggene - ihvertfall slik jeg forstod det innledningsvis. Jeg er ved godt mot, godt humør og bare mener at jeg må gi meg mot overmakten. Veldig sjelden jeg gir meg - så jeg kommer sikkert tilbake med kommentarene (kveruleringen vil sikkert noen si..) - men jeg legger dette fra meg nå mens leken er god:) Endret 5. mai 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Osse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jørn du anbefalefr stort sett godt, men du undervurderer hdd dette finner du tester på på nettet det er ikke avarage framrates som betyr mest det er min framrates framedrops ødelgger spillet Men vis meg en test hvor phii gjør det dårligere en i7 med sigel skjermkort det kan du ikke Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Ok, da har jeg lest gjennom den siste utviklingen i denne tråden. Som Bolson ganske tidlig hevdet, så vil de fleste som oppgraderer, legge fokus på minne, harddisk og skjermkort. Dette er jeg enig i, og mener "The Alchemist" legger godt til rette for. Med 750W PSU kan man etter hvert oppgradere til SLI, og i tillegg legge inn en SSD-enhet (når teknologien blir billigere). Med andre ord er det hovedkortet og CPU som først og fremst bør være av solid kvalitet, fordi disse bytter man sjeldent. Det som kanskje kan bli aktuelt, er å bytte fra GTX 275 til HD 4890. Dette fordi at det finnes et X58-hovedkort av samme typen, som kun takler CF og 12GB RAM, men som dermed også er en del billigere. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 det er ikke avarage framrates som betyr mest det er min framrates framedrops ødelgger spillet Ikke for å bryte inn i "diskusjonen" deres, men først nå forstod jeg hva du har ment med "min framerate". Altså den reelle frameraten du har når du spiller, ikke gjennomsnittet (som kan være villedende for den faktiske spilleopplevelsen). Kan forstå at det å ha en jevn framerate uten (eller med færre) framedrops gir en bedre spilleopplevelse enn unødvendig høy framerate med oftere framedrops, selv om gjennomsnittet på sistnevnte er høyere. Har aldri tenkt over det før, så det var ganske interessant. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Highend pc'n er overraskende rimelig. Positivt:) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Joda, den er garantert til å trekke godt i spill og multitasking. Men det beste er likevel at folk selv kan velge om de ønsker å oppgradere med et ekstra HD 4890 og en SSD-disk, fordi den fullt ut støtter dette. Slik holdes prisen nede, mens kjøperen vinner på begge fronter. Lenke til kommentar
PandaLife Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei, jeg skal bestille 2# The Conquerer snart, og har noen spørsmål. Hvilket operativsystem vil dere anbefale å kjøpe? XP eller Vista? 32 eller 64 bit? Maskinen skal brukes til en del spilling, Adobe-programmer, samt vanlig surfing på nett osv. Og hvordan er lydkortet i det oppsettet? Takk Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hei, jeg skal bestille 2# The Conquerer snart, og har noen spørsmål. Hvilket operativsystem vil dere anbefale å kjøpe? XP eller Vista? 32 eller 64 bit? Maskinen skal brukes til en del spilling, Adobe-programmer, samt vanlig surfing på nett osv. Og hvordan er lydkortet i det oppsettet? Takk Du kan jo prøve Windows 7 nå, gratis er det også(windows sine sider)! Fått veldig gode tilbake meldinger om W7. Hvis ikke dette er et alternativ er XP å annbefale. 32 eller 64-bit? Det spørs om du vil utnytte rammen din fullt ut, da du kan kun bruke 3,2GB ram ved en 32bit versjon. Lydkortet er integrert i hovedkort og vil tro det funker mer enn godt nok. Såklart ikke noe high end lydkort, men til normalt bruk er det godt! Da integrert lydkort begynner å bli relative gode på alle hovedkort. Endret 7. mai 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
PandaLife Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Kanskje jeg tester ut Windows 7, hvis det kjører stabilt uten særlig problemer. Tja, man vil vel utnytte rammen til det fulle, særlig hvis man skulle tenke på å oppgradere med mer etterhvert. Er ikke så veldig keen på Vista akkurat (men nå har jeg bare hatt det på en dårlig pc med 2 GB ram så kanskje det kunne gått an), men er 64 bit XP bra? Tok et kjapt Google-søk og fikk ikke opp så veldig mye positive ord om det.. Lydkortet er integrert i hovedkortet ja, det høres jo greit ut. Endret 7. mai 2009 av DNAPANDA Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 D8 bør jo nå oppgrader til 4770 i Conquer. Litt morsomt er det at den da i spill vil slå Alichimist i de fleste titler, samt at den blir ca 600 kr rimeliger. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jeg oppgraderer med en gang produktet er på markedet. Ikke noe vits i å bestille varer som ikke finnes på lager! Dersom du tenker på 4770 i CF, så stemmer det nok i begrenset skala. I spill vil den for eksempel yte bedre. Men det er muligheten for en oppgradering til HD 4890 CrossFire og eventuelt SSD-enhet, som gjør The Alchemist et bedre valg for de med litt fete lommebøker. Og da yter den igjen atskillig bedre enn "The Conquerer". Å være fremtidsrettet i dataverdenen er akkurat det du selv gjør det til. Endret 7. mai 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Highend pc'n er overraskende rimelig. Positivt:) High-end? Den er en komplett mid PC med high prosessor = mid+? Skal du ha high-end (relativt til dagens standard for nye STASJONÆRE PC'er) trenger du x2 på skjermkortet, en god SSD som OS-disk, og enten lav-latency RAM, høyere klokket RAM, eller dobbel mengde RAM. Jeg vil foreslå for Agentspoon å legge til en liten kommentar under prisen for de forskjellige maskinene med anbefalte/mulige oppgraderinger/endringer som kan gi mye for pengene. Forslag til disse blir da HD4770 eller HD4770 CF for Inovator og Conqueror, og HD4890 CF (eller x2 som har fått klarsignal fra AMD nå). Jeg foreslår også at du legger i kommentar Supertalent Ultradrive 64GB SSD til 2000kr og Intel x25-M 80GB til 2800kr. Disse er oppgraderinger noen men ikke alle vil ønske, og som vil gi mye for pengene. F.eks. The innovator med HD4770 CF og Ultradrive (+ 4GB RAM ekstra) vil koste ca 7000kr, knuse the conqueror, og slå the alchemist på alt annet enn de tingene som kun er avhengige av CPU. IMO dette (uten CF) burde erstatte the conqueror i anbefalingene dine, men det er din tråd ) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Noen ganger kan det virke som om du overser de konkrete argumentene jeg har ført i denne tråden. Jeg fraråder ikke folk å sette inn et ekstra HD 4890 i Crossfire eller SSD som systemdisk. Faktisk står det svart på hvitt i åpningsinnlegget at systemet støtter dette. Derimot anbefaler jeg å avvente litt og følge med på prisutviklingen, fordi da vil man kunne spare mye og oppnå den samme ytelsen. SSD er en teknologi på vei inn i markedet, og straks etterspørselen og produksjonen blir større, synker prisene. Først da vil det være lurt å oppgradere og gjøre oppsettet komplett, for å si det på den måten. Jeg personlig synes det blir litt rart når du foreslår en pris på 7000 kroner for en PC med lavt budsjett. Diskusjonen om SSD begynner å trekke litt ut. Siden det som du sier er min tråd, tar jeg derfor en sjefsavgjørelse som lyder slik: SSD blir informert om i oppsettet "The Alchemist", men ikke satt som standard. (Se tidligere innlegg for svar om 4770 CF.) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 På "The Innovator" bør vel hovedkortet byttes til MSI K9A2 CF som er billigere og bedre. Det interne skjermkortet på 780g hovedkortet er ikke i bruk og tar bare plass. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Fullført. Trodde jeg hadde gjort det allerede, og da er det ekstra bra at dere sier i fra! Har i tillegg skiftet til OCZ minnebrikker for "The Innovator" og "The Conquerer". Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hva heter den PC-skjermen som er øverst på førsteposten? Den så veldig fin ut Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Ettersom det er en modell, er det ikke en nøyaktig kopi av originalen. Når det er sagt, er den ganske slående lik HP w2207h. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå