V3gg3n Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Går det ikke ann å få tak i relativt billige overganger til og fra diverse kontakter, som 6 og 8-pins? Vet selv at det har fulgt med overganger fra de "vanlige firerene"(korrekt term?) til 6-pins med flere skjermkort jeg og mine venner har kjøpt. Det ville i så fall være svært mye billigere å kjpe en overgang enn å kjøpe et nytt skjermkort dersom det første ikke hadde rett kontakt. edit: http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...PCIe-32807.aspx Dersom du ikke har levert tilbake 4890 ville jeg vurdert denne enkle tingesten til 31 kr Endret 25. september 2009 av V3gg3n Lenke til kommentar
LoRdOfChAoS Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...PCIe-32807.aspxDersom du ikke har levert tilbake 4890 ville jeg vurdert denne enkle tingesten til 31 kr Ja vurderte det, men det stod i bruksanvisningen at disse ikke var anbefalt. Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...PCIe-32807.aspxDersom du ikke har levert tilbake 4890 ville jeg vurdert denne enkle tingesten til 31 kr Ja vurderte det, men det stod i bruksanvisningen at disse ikke var anbefalt. Ikke anbefalt? mener å ha lest at en av grunnene til at skjermkort brukte 8-pins kontakt var for å "sjekke" om strømforsyningen var sterk nok, dvs vanligvis er det kun relativt kraftige strømforsyninger som har 8-pin. På den andre siden ville jeg tro at dersom en selv var sikker på at strømforsyningen taklet kortet, så ville ikke dette bydd på noen problemer. Correct me if im wrong Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 hei. Skal innvestere i ny stasjonær pc. Denne skal primært brukes til Fotoredigering og generell surfing.. Ikke spilling. Har sett på "The Silencer" oppsettet og dette ser kurrant ut. men hvor mye "stillere" er denne kontra de andre oppsettene? og er denne maskinen god nokk til mitt formål? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Den burde holde fint til det bruket. Hvis du vil ha enda mer ytelse på disse bruksområdene anbefaler jeg på det sterkeste at du vurderer en Intel x25-M gen2 80GB SSD. For det første er den lydløs, og for den andre yter den mange ganger høyere enn harddisker for dine bruksområder. Installer windows og programmer på den, og om du har mer ledig plass er den ypperlig som scratch-disk for bilderedigeringen din. Om du er veldig sensitiv for støy kan du også vurdere en "aftermarket" CPU-kjøler. Du bør da gå for en 12cm lav-RPM kjøler. Noen her i tråden kan sikkert gi anbefalinger. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 The Silencer burde vel vært "oppgradert" til i5 oppsett som "The Conquerer". CPU kjøler: Noctua NH-U12P SE2 Kabinettvifter: Noctua NF-P12-1300 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Notis: De noctua-viftene burde kjøres med den dupeditten som gir lavere RPM om de skal brukes i silencer. Der vil de være hørbare på full fart. Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Takk for fin forslag. Når det gjelder SSD. er det noen tester som viser hva jeg kan få av forbedret ytelse med tanke på fotoregigering.. Er også intresert i tipps, tester og diverse når det gjelder oppsett som er rettet mot fotoredigering.. men altså. ting skal ikke koste skjorta. har satt et lite tak på 6000. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvor store filer jobber du med? Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvor store filer jobber du med? nja det kan variere. mest RAW (orf.. er olympus bruker) og en del tiff. raw er rundt 10-15MB mens tiff kan være fra 40MB og oppover. Hvist jeg tar cpu og HK fra "The Conquerer" og resten fra "the silencer".. men hvilken cpu kjøler bør jeg velge til i5 cpuen. regner med at hovedkortet får plass i kabinettet fra silencer oppsettet. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 DU vil ikke ha mye utbytte av SSD i redigering, gå for 8gb RAM i stedet. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 For de som måtte lure på hvorfor The Alchemist er så billig nå, så er svaret at jeg forbereder meg på en heftig oppgradering med ATI Radeon HD 5870, ettersom den er like rundt hjørnet. Resten av oppsettene vil også få tilsvarende behandling i de påfølgende dagene. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Må si meg enig med Corporal Clegg der. Sitter snart flere timer med photoshop og dreamweaver enn jeg gjør med min egen samboer, men jeg merket ikke noen ytelsesforskjell i photoshop/DW annet enn marginalt raskere oppstartstid av programmene etter jeg oppgraderte system disken min til en Corsair P64 SSD. Core i5 og minimum 6 GB ram er det du trenger (gjerne enda mer ram og hvis du ønsker det). Ang. viftekjøler bør du se på Noctua sin NH-U12P SE2. Knallkjøler! Som du ser er den oppgitt til 12dB(A) noe som vil si at den skal være omtrent umulig å høre fra innsiden av et lukket kabinett. Endret 28. september 2009 av Feh Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Må si meg enig med Corporal Clegg der. Sitter snart flere timer med photoshop og dreamweaver enn jeg gjør med min egen samboer, men jeg merket ikke noen ytelsesforskjell i photoshop/DW annet enn marginalt raskere oppstartstid av programmene etter jeg oppgraderte system disken min til en Corsair P64 SSD. Core i5 og minimum 6 GB ram er det du trenger (gjerne enda mer ram og hvis du ønsker det). Ang. viftekjøler bør du se på Noctua sin NH-U12P SE2. Knallkjøler! Som du ser er den oppgitt til 12dB(A) noe som vil si at den skal være omtrent umulig å høre fra innsiden av et lukket kabinett. Takk da dropper jeg ssd og går får vanlig sata-plate-disk... regner med jeg går for core-i5 med 8gb minne og windows 7-64bi. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 OK, i ditt tilfelle med photoshop vil sansynligvis disk-aksess ha veldig lite å si. For generell bruk i windows og "kontorprogrammer" derimot vil det være en betydelig forskjell, men det er kanskje ikke så viktig for deg i forhold til prisen. Jeg vil alikevell anbefale deg på det sterkeste å oppgradere til en SSD som systemdisk på et senere tidspunkt. Som jeg har hørt fra alle andre som har fått seg SSD: Once you go SSD, you never go back (kanskje en SSD kan være en fin julegave til seg selv?) Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) kjempe bra thread. Men en liten fillesak. Kunne du ha en dato ved siden av navnet slik at man ser sist gang det spesifike oppsettet ble endret? Nå ser man jo bare når du har oppdatert posten. PS: Bildet på the alchemist er en antec nine hundred two ikke antec nine hundred Endret 1. oktober 2009 av paalrh Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Ser du har byttet PSU til 700W ModXStream på Alchemist, men virker ikke som at den kom noe godt ut i test hos HardOCP. Bare som et tips. Endret 1. oktober 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Takk for tipsene, begge to. OCZ har fått litt varierende anmeldelser, men har nå blitt byttet ut til fordel for Chill Innovation 700W. Har også lagt til dato for når tråden sist ble oppdatert (normalt oppdaterer jeg alle oppsettene samtidig). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har 700w chill power supply, og den er nydelig. Den lager veldig lite lyd, har godt med strømkabler også for PCIe, er modulær, og har ikke laget noen form for trøbbel Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Har oppdatert "The Alchemist" med Sapphire Radeon HD 5870, Corsair H50 (vannkjøling til CPU) og to stk Samsung SpinPoint F3 500GB harddisker for oppsett i RAID. Endret 3. oktober 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå