BadCat Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kan skrive under på at Seasonic M12D 850W er stillegående, eneste som bråker mindre er en av modellene til Enermax, men den er det ingen som fører i Norge. Lenke til kommentar
lars_E_E Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 På den annen side så kan man vel si at det aldri er noen garanti selv om det er testet ut da produsenter kan gjøre endringer i spesifikasjonene midt i en produktserie uten å opplyse om dette. Flott post! Dette er det som blir siste finpuss i oppsettene! Litt info: PÅ POSTORDRE har du 14 dagers returrett uansett grunn - så lenge du ikke knekker en rambrikke i to eller OC`t til helvete innholdet får du pengene tilbake. Så i teorien: Om man skulle ha lyst kunne man i teorien returnere prosessor og kjøpe ny prosessor hver 14 dag resten av livet: Gratis og kontinuerlig oppdatert. Så kommer spørsmålene: 1.Er det noen som har opplevd kompatibilitetsproblmemer med Agent spoon sine oppsett 2. Kan entusiast oppsett kjøre "GOLD STANDARD" - Crysis - på very high med alt maxet ut (AA, AF)? Om ikke - er det verdt å bruke mindre på CPU og mer på GPU? Noen link til oppsett av crysis max pc?? 3. Bråker oppsettet i the alchimist eller er det mer et stille og behaglig "hummm" - la oss si på medium settings vifter? Er det GF kortet\stock cooler ved OC som kommer til å bråke mest? Dette kabinettet er jo svært luftig... Herlig jobba forresten! - takk til alle! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) 1. Det har til nå kun blitt notert en klage om inkompatibiliteter, og da var det snakk om et hovedkort som trengte å bli flashet før AM3-prosessorer kunne brukes. Dette ble rettet opp i samme dag, og ellers har ting så langt gått på skinner. 2. Det avhenger veldig på oppløsningen du kjører spillet i. En 30" skjerm med 2560 x 1600 oppløsning vil ikke kunne dra Crysis på maks med holdbar ytelse, men for alt under vil du få rundt 30 FPS på høye innstillinger. Man må likevel huske på at Radeon HD 58xx-serien er rett rundt hjørnet, så det kan være smart å vente litt. 3. Antec Nine Hundred II er ikke det stilleste kabinettet som finnes (men slett ikke verst), og HD 4890 er definitivt heller ikke lydløst. Strømforsyningen er derimot blant de bedre på dette området, og kan sjeldent anklages for å forsterke ulyden. Det er alt i alt neppe noe jetfly vi snakker om, selv om man absolutt vil kunne høre maskineriet jobbe. Endret 20. september 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 *snip* 3. Bråker oppsettet i the alchimist eller er det mer et stille og behaglig "hummm" - la oss si på medium settings vifter? Er det GF kortet\stock cooler ved OC som kommer til å bråke mest? Dette kabinettet er jo svært luftig... Det bråker. EOD. Regner med at Corsair HX og TX bruker samme vifta, og den er langt fra stillegående. Hadde det ikke vært for den ville pc'en min vært utrolig mer stillegående da jeg kan hverken høre støy fra Noctua NH-U12P viftene, GPU viftene eller kabinettviftene (eneste er big-boyen, men den lyden er så lav frekvens at det gjør ikke no). Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det hørtes veldig merkelig ut. Har selv Croscair HX, og viften hører jeg ikke selv når jeg har øret helt inntil. Croscair sine strømforsyninger regnes som blant de stilleste på markedet, så jeg tror nok det er noe galt med strømforsyningen din Feh. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Angående strømforsyninger, så kjører Komplett tilbud på Seasonic S12 II 500W, som definitivt er blant de beste. Skulle gjerne sett en test som sammenlignet denne og Corsair HX 520W / 620W. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kanskje på tide å forandre The Alchimist til i7 860 i stedet for 920? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Intel Core i7 920 er den eneste prosessoren som bruker LGA1366-sokkelen, og den vil jeg gjerne beholde slik at entusiastene kan oppgradere til i9 når det kommer ut. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Angående strømforsyninger, så kjører Komplett tilbud på Seasonic S12 II 500W, som definitivt er blant de beste. Skulle gjerne sett en test som sammenlignet denne og Corsair HX 520W / 620W. Seasonicen her er 80 plus Bronze-sertifisert, og er nok en revidert utgave av den opprinnelige S12-II plattformen. Forøvrig ville det nok være rimeligere å sammenlikne den med Corsair HX650 som også er 80 plus Bronze. HX620 (og tydeligvis HX520) skal nå i følge Corsair fases sakte men sikkert ut (av opplagte grunner, den serien må oppdateres etter over 3 år). Lenke til kommentar
lars_E_E Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Takker for svar! BTW: Omtrent samme konfigurasjon som the alcemist ligger for ca 10200 hos Netshop. Det er kanskje greit nok å betale 3-400 kr for oppsett, testing og 3 års garanti på pakken? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det hørtes veldig merkelig ut. Har selv Croscair HX, og viften hører jeg ikke selv når jeg har øret helt inntil. Croscair sine strømforsyninger regnes som blant de stilleste på markedet, så jeg tror nok det er noe galt med strømforsyningen din Feh. Kanskje det. Det er ikke ekstremt liksom, men den bråker mer enn noen av de andre viftene. Men kan også hende at det er grafikkortet, er veldig vanskelig å skille ut hvor lyden faktisk kommer fra (Gainward GTX 275). Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du skal ikke se bort fra at det er skjermkortet. De er som oftest de store synderne når det kommer til støy fra PC'en. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Stopp vifta i et par sek. med handa, da finer du fort ut hva som er problemet Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 GTX 275 skal ikke bråke, men nå har kanskje Gainward egen kjøleløsning på sine kort. Gainward har vel hatt en del bråkete kjølere opp igjennom men burde ikke bråke mer enn andre merker dersom det er referansekjøler som er benyttet. Byggekvaliteten skal være grei på Gainward kort. Selv om kvaliteten på Corsair HX pleier å være god, kan man ikke utelukke feil som forårsaker feil. Fikk selv en Seasonic M12D 850w med defekt så selv om dette går for å være en av de beste PSU på markedet har man ikke garanti for at defekter ikke slipper gjennom kvalitetskontrollen. Feil kan også oppstå i ettertid. Lenke til kommentar
LoRdOfChAoS Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kjøpte "The Conquerer" nettopp, men byttet ut 4870 med 4890. Men det virker ikke som om 4890 passer med strømforsyningen (fikk en kamerat til å bygge pcen og ifølge han funket det visst ikke). Burde jeg bytte det mot et 4870 eller vente og kjøpe 5850 når det kommer? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 På hvilken måte passet det ikke sammen? Ikke passende strømkontakter til skjermkort fra PSU? (Noen HD4890 krever 1 stk. 6-pin og 1 stk. 8-pin). Lenke til kommentar
LoRdOfChAoS Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 På hvilken måte passet det ikke sammen? Ikke passende strømkontakter til skjermkort fra PSU? (Noen HD4890 krever 1 stk. 6-pin og 1 stk. 8-pin). Ja mitt 4890 krevde en 6-pin og en 8-pin. Var en 8-pin i strømforsyningen også men den passet ikke. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Den 8 pin som ikke passet er 12v til hovedkortet. Lenke til kommentar
LoRdOfChAoS Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Ok, men vil hd5850 funke da? Vil være helt sikker før jeg kjøper denne gangen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) HD5850 skal kun behøve 2 stk 6-pins. Så det skal funke det. Edit: Men er noe usikker. Har også sett bilder av kortet med bare 1 stk 8-pins. Så noen andre får bekrefte det. Endret 25. september 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå