jornboss Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Vel det enkleste svaret er å putte inn Antec three hundred isteden + en eller annen billig 500watter. Prisen blir den samme. Antec'en har preinstallert to vifter. Ellers blir det å kjøpe en ekstra vifte selvfølgelig. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Nå funker Antec Sonata III helt greitt med bare en vifte, men klart at det blir noe varmere enn ønskelig. Datakjeden har ellers tilgjengelig både Nexus og Noctua, som er bra vifter med behagelig støy. Amentio har Antec sine TriCool, Artic Cooling og Schyte S-Flex i repertoaret. Personlig må jeg nok innrømme at jeg er Noctua fan (fint ordspill), og pelmer inn Noctua de fleste steder hvor jeg synes det passer, som mitt Sonata (førte versjon), Silverstone (LC-20) og Cooler Master Mystique 631. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Da er vi enige, Bolson. Jeg føler ikke stort for å nedgradere til Antec 300, siden det totalt mangler støyisolering, noe som er et av hovedfokusene til Sonata-serien. Men da blir det altså Datakjeden som tar over for Amentio som foretrukket nettbutikk. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Da tenker jeg på å gå for "the conqurer" alternativet. Men har bare et par spørsmål. - Jeg spiller og driver endel med et program som heter "Reason propellerhead". Jeg vil ha muligheten til å spille nyere spill som Diablo 3 etc. Burde jeg gå for vapor-x som står der eller 4890 som det har vært prat om? -Jeg vil ikke bestille fra Amentio pga. Dårlig erfaringer, så jeg tenkte datakjeden. Er det noe pris forskjell mellom butikken og nett? Takke for svar hvis de kommer Endret 30. juli 2009 av EvenEleven Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Amentio har kjøpt datakjeden og på mange varer har jeg sett at begge har like mange på lager Er samme forskuddsbetalingen og online kundesystem hos begge, iallefall så vidt jeg kunne se. Beste er nok komplett selv om de vet å ta seg betalt. Amentio kan finne på å ta seg forhåndbetalt for noe de har på lager og så viser det seg at de likevel ar utsolg og ikke kan levere på 5 uker. Da har de reservert flerfoldige tusen på VISAkortet og det er ingen automatikk i å få kanselert ordren. Kommer aldri til å handle der igjen med mindre de er eneste som selger akkurat den varen. Føler meg omtrent svindlet, får 3 bekreftelser på at det er på lager og så hører man ikke noe mer fra de, kan man sitte å tvinne tomler et par måneder mens man håper de får inn varene. På komplett får kan i det minste kanselert varelinjer helt til de går til plukking slik at man uten problem kan velge en annen butikk dersom de ikke greier å innfri. I tillegg så er det slik på komplett at når en kunde bestiller en vare så blir det umiddelbart satt -1 enhet på nettbutikken for den varen slik at det til sistemann som kjøper ikke står 20 enheter på lager mens det egentlig er utsolgt. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Men Datakjeden har forskjellige priser :S kan man ikke betale når pakken kommer? Jeg fyller ikke 18 før om en måned og kan derfor ikke handle på nett. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Tror det er enten kredit- / debitkort eller å forskuddsbetale ved å sette inn penger på konto hos de. For privatkjøp synes jeg det er best med oppkrav selv om det kommer gebyr for dette i tillegg. Da slipper man iallefall å legge ut noe penger før man står med varen i hånden. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det var oppkrav jeg håpet på. Men hva gjør jeg nå. Amentio og Datakjeden har den siste tiden blitt slaktet på tilbakemeldinger og de er de eneste som har alt -.- De er vel også de eneste som kan gi det til meg for en samlet pris under 6000 kr, noe som er min grense. Noen ideer? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Reason bør du ikke ha noe problemer med å kjøre på noen av disse maskinene. Det er ikke særlig krevende i forhold til f.eks Ableton eller FL studio uansett. Husker jeg kjørte Reason smertefritt på en laptop med C2D E6600 på 2,3 ghz, mens FL lagget som faen med 99% prosessorbruk når det begynte å balle seg på med 20+ VSTs kjørende samtidig Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Da bør du sjekke systemoppsettet/ innstillingene dine. Sjelden FL-Studio drar mer enn 15-30% på dobbelkjernen min selv med mange VSTi og flere effekter på alle. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Ok da vet jeg det om Reason Noen som har noen ideer til det anre jeg spurte om? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg ser ingen grunn til at de skal operere med forskjellige priser, men de fysiske datakjeden butikkene har jo ikke i nærheten utvalget dem har i nettbutikken. Og ja, du kan bestille varer i oppkrav. Da betaler du kort eller kontant på postkontoret når varene er fremme. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Da tenker jeg på å gå for "the conqurer" alternativet. Men har bare et par spørsmål. - Jeg spiller og driver endel med et program som heter "Reason propellerhead". Jeg vil ha muligheten til å spille nyere spill som Diablo 3 etc. Burde jeg gå for vapor-x som står der eller 4890 som det har vært prat om? -Jeg vil ikke bestille fra Amentio pga. Dårlig erfaringer, så jeg tenkte datakjeden. Er det noe pris forskjell mellom butikken og nett? Takke for svar hvis de kommer HD4890 yter bedre enn HD4870 generelt. I dette tilfellet er HD4870 en del mer stile enn normalt - og det er en stor fordel. Diablo3 - det holder sikkert i bøtter og spann med HD4870 - ehh er det kommet ut? Eller er det bare rot? Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Da tenker jeg på å gå for "the conqurer" alternativet. Men har bare et par spørsmål. - Jeg spiller og driver endel med et program som heter "Reason propellerhead". Jeg vil ha muligheten til å spille nyere spill som Diablo 3 etc. Burde jeg gå for vapor-x som står der eller 4890 som det har vært prat om? -Jeg vil ikke bestille fra Amentio pga. Dårlig erfaringer, så jeg tenkte datakjeden. Er det noe pris forskjell mellom butikken og nett? Takke for svar hvis de kommer HD4890 yter bedre enn HD4870 generelt. I dette tilfellet er HD4870 en del mer stile enn normalt - og det er en stor fordel. Diablo3 - det holder sikkert i bøtter og spann med HD4870 - ehh er det kommet ut? Eller er det bare rot? Diablo 3 har ikke kommet ut, så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 litt offtopic, men har følgt med på http://www.diii.net siden de første ryktene om D3 kom. Selv om spillet virker som å være ganske godt på vei i utviklingsfasen har det enda ikke blitt gitt et eneste snev av hint som skulle si noe om når det blir lansert Men jeg tror nok at spillet vil bli lansert som et "hvemsomhelst" spill og vil nok ikke kreve entusiast grafikk slik som Crysis e.l for å bli spilt. Og siden utviklingen av det grafiske startet for ca. 1 år siden tror jeg nok at dagens grafikkort vil holde for å kjøre spillet på et akseptabelt nivå. Hvilket grafikkort du velger bør være om du aksepterer støy eller ikke. Er du ikke kresen vil nok de få hundrelappene mer for et 4890 være et bedre kjøp med tanke på fremtidige spill. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 da kan jeg overleve litt støy Støyer det hele tiden eller bare når jeg gjør noe litt krevende? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 da kan jeg overleve litt støy Støyer det hele tiden eller bare når jeg gjør noe litt krevende? Det støyer stort sett likt hele tiden, men med støy så mener jeg ikke at du hører RWWWWWRRRRRRRWRWAWRRRRRRRR fra kabinettet Det er bare summing på en måte. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 hehe tenkte meg at de ikke var RWWWWWRRRRRRRWRWAWRRRRRRRR så jeg overlever det Nå har jeg bestilt fra datakjeden og jeg valgte 4890. Tusen takk spoon og alle andre som har svart på spørsmålene mine 99% på at jeg blir happy pappy! Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Vil bare legge til noe angående The Conquerer: Med et Antec Sonata III-kabinett og et HD 4870-kort er det for lite plass til en standard 25mm-vifte uten modding av harddiskplassene, da de to 6-pin molex-connectorene er på siden av kortet og krymper plassen mellom kablene og harddiskplassene en god del. Sonata III har nok godt av en ekstra vifte, så jeg har bestilt en Scythe Slim Slip Stream-vifte (for en alliterasjon) fra eBay da denne er forholdsvis ny og ser ikke ut til å være ute i Europa på kjøpstidspunktet. Denne er bare 12mm tykk og passer nok en Sonata III med et 4870/4890-grafikkort. Ville bare legge dette til i tilfelle trådstarter vurderer å legge til en vifte til dette oppsettet. : ) Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Er PSUen i Sonata nok til å drive 4870 i crossfire? Tenker da på "the conqueror". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå