Gå til innhold

HP9812 - svart skjerm

RadivS

Anbefalte innlegg

Sønnen har en HP 9812 som plutselig ikke vil boote opp. Den har svart skjerm selv om man holder powerknappen nede til den stopper og så starter den igjen. Får ikke liv i den igjen.

Noen tips om hva jeg kan prøve for å få liv i den igjen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sønnen har en HP 9812 som plutselig ikke vil boote opp. Den har svart skjerm selv om man holder powerknappen nede til den stopper og så starter den igjen. Får ikke liv i den igjen.

Noen tips om hva jeg kan prøve for å få liv i den igjen ?

Ta ut batteri og koble fra strømadapteret, hold deretter powerknappen inne i ca. ett minutt. Koble til strømadapteret igjen og se om du får noe liv i maskinen. Om den booter opp normalt, oppdater BIOS fra ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp42501-43000/sp42853.exe.

Dersom det ikke fungerer, kontakt butikken du kjøpte maskinen fra og si at du ønsker å reklamere på den.

Lenke til kommentar

Bare for å skjønne dette, hva skjer med PCen når man holder powerknappen nede i ett min, uten at det er hverken batteri eller strøm koblet til ?

Du skriver ikke noe om det, men skal jeg putte inn batteri igjen, eller bare kjøre via 220v etter operasjonen ?

Endret av RadivS
Lenke til kommentar
Bare for å skjønne dette, hva skjer med PCen når man holder powerknappen nede i ett min, uten at det er hverken batteri eller strøm koblet til ?

Faktisk ikke helt sikker på alle detaljer der, men har fått oppskriften fra teknikerne på jobb :p

Når de får inn saker som det du beskrev er det visstnok opptil 80% suksessrate. Dessverre tror jeg ikke noen har laget en skikkelig statistikk på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...