theda9el2k Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hei! Har nylig kjøpt meg en nyyyydelig Mercedes c220 CDI Elegance Det er bare en ting jeg lurer på.. Når jeg skal til å kjøre, og slipper bremsen halveis ut slik at bilen kryper sakte fremover (det er automatgir), så kommer det en slags knirke/gnagelyd som jeg tror kommer fra bremsene. Bilen har nettopp hvert på eu-kontroll hvor de fant alt i orden, så det skulle jo ikke være noe.. Har ikke fått spurt forrige eier om han har merket noe liknende. Den samme lyden kommer når jeg holder bremsene inne mens jeg girer fra drive til revers (eller omvendt) og bilen "glir" litt fram eller tilbake.. Lyden høres både inni bilen og utenfor, samtidig som bilen vibrerer litt. Hva er dette for noe? Kan det være dritt og gjørme som gjør det? Jeg kjører på skitne veier. (kan en moderator flytte denne til biltenkisk? Gikk litt fort i svingene her.. ) Endret 29. april 2009 av theda9el2k Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Du sier ikke noe om kilometerstand, men kan det tenkes at klossene er nedslitt? Metall mot metall kan jo gi ubehagelig lyd. Kan også være at en stein har kilt seg mellom skive og klosser, men den vil neppe bli værende der så lenge. Lykke til med feilsøkingen! Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 km: 181000 Skulle ikke tro at klossene er nedslitt iom. at den nettopp har tatt eu-sjekken! Får se etter når jeg skal bytte dekk i helga! Takk! =) Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 EU-kontrollen er jo en ganske overflødig kontroll, som bare sier noe om bilens tilstand akkurat i kontrolløyeblikket. Det kan jo ha vært nok belegg på klossene da, mens nå er det metall mot metall. Kjør ikke for lenge slik, da du kan ødelegge skivene. Normalt sett ville jeg tro at du skulle ha slitasjevarslere på klossene, men det kan jo være benyttet uoriginale klosser. Lykke til! Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Men ville jeg ikke da merket noe når jeg har litt høyere fart? Dette er kunn når jeg kjører i 2-5km/t med bremsen litt inne.. Ellers merker jeg ingenting! Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) er vel slitte bremser du har EDIT: er det en slags rumle lyd du får? Endret 30. april 2009 av eirikand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå