janeilert Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Er på utkikk etter et kamera til bruk på ekspedisjoner. Valget står mellom Sony DCR-PC 120 og Sony DCR-TRV 80 Vekt og bildekvalitet ved filming er avgjørende for meg. Stillbilde er helt uvesentlig. Prisen er lik på de to kameraene. Hadde nesten bestemt meg for TRV 80 på grunn av at det er oppgitt så høy CCD. MEN!! : Ser i ettertid at effektive billedpunkter faktisk er høyere på den "eldre modellen" DCR-PC 120 (1.390.000)> mot DCR-TRV 80 (1.080.000). Betyr dette at den "gamle 120" har bedre bildekvalitet ved filming? Haster da jeg har bestilt TRV80, men er nå i tvil om jeg skal be om å få tilsendt DCR-PC 120 i stedet. Kameraet DCR_PC-120 er i tilegg litt mindre og lettere noe som er positivt for ekspedisjonsbruk. Er det noen som kan hjelpe meg her?????? Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg tror nok du har lest litt feil. Her er de riktige spesifikasjonene på dcr-trv80 og dcr-pc120: DCR-TRV80: • Video Actual: 1080K Pixels • Still Actual: 1920K Pixels DCR-PC120: • Video Actual: 970K Pixels • Still Actual: 1390k Pixels Det ser ut som om du har sammenlignet Still Actual på PC120 med Video Actual på TRV80. Så TRV80 er nok litt bedre, ikke minst på stillbilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå