Medrakil Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg prøvde forleden å spille day of the tentacle. (for de uvitende, er dette et dritfett gammelt DOS-spill). For å få til "voice" må jeg angi portnr. og IRQ på lydkortet mitt. hvor finner jeg ut dette? Det er tilsvarende med mange andre gamle spill. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Day of the Tentacle er jo bare helsjeft! Selv digger jeg enda Master of Orion, men sliter med samme problemet med lyden. Jeg kjører det uten lyd... Har prøvd en rekke triks i ludo men aldri fått DOS-spill til å funke med lyd i winXP. Lenke til kommentar
Rep Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Dere burde prøve VDMSound til å spille DOS spill i NT, W2k og XP. Det programmet emulerer gamle SB16 kort for dos spill. "VDMSound provides sound support to DOS boxes under Windows NT 4.0 and Windows 2000" Kan hente det her: http://ntvdm.cjb.net/ Når det har blitt innstallert h.klikk på exe filen til dos spillet og velg "Run With VDMS" Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jøss, dette hørtes spennende ut! Skal teste det senere i dag, det hadde vært toppers å høre de gode gamle DOS-spilla på Audigy2 og Klipsch ProMedia 5.1 THX ! Takk for tipset! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Mine Klipsch ProMedia 5.1 THX sier: BIIIIIIIIIP BLOOOOP DAKKADAKKA DITT DITT DITT Konge! Helmaks! Sjefolainen! Takk for tipset!! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 DOTT? ruuuler max! fikk du det til å fungere???!! er det bare meg, eller var point'n click spill bedre før 3D..? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Det var bedre før 3D, synes jeg... F.eks. var jo Monkey Island 3 en av tidenes höydare, det er mer enn man kan si om 4'eren.... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 eh.. litt sånn halvveis off topic men, finnes det en DOS emulator som fungerer med Win2k? Eller en annen metode til å få DOTT/Sam&Max til å fungere... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Connectix har en trialversjon av VirtualPC. Der kan man feks kjøre en ren DOS-inst. Forutsetter at lydkortet fungerer i DOS. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 eh.. litt sånn halvveis off topic men, finnes det en DOS emulator som fungerer med Win2k? Eller en annen metode til å få DOTT/Sam&Max til å fungere... Jeg har spillt gjennom DOTT på Win2k ved hjelp av VDMSound. Funker glimrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå