Gå til innhold

Redd for å få store lår

Anbefalte innlegg

Hei!

Spør på vegne av en venninne.

Hun løper ofte turer i fjellet, hvor bratt det er der, vet jeg ikke.

Men, problemet er at hun er redd for å få store lår av denne typen trening, altså løping i relativt mye oppoverbakker.

Noen som har en formening om dette? Har hun grunn til å bekymre seg for det?

På forhånd takk :)

Endret av Skog Skrike Blod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hun skal løpe i fjell så kan hun ikke unngå at kroppen skal tilpasse seg slike aktiviteter. det vil alltid komme forandringer når kroppen går fra en type tilstand til en type aktivitet. Men nå skal hun ikke være redd for å få litt muskuløse lår, jeg tror de fleste er enige i at jenter med spikerføtter ikke er noe tiltrekkende. (Hvis det var relativt til hennes frykt eller problemstilling)

Men noe veldig store lår vil hun nok ikke få, med mindre hun vandrer med tunge sekker på ryggen og gjør det ofte. Å ha en tung sekk på ryggen og man setter seg ned og tar hvilepauser (kanskje med sekken på) ofte så kan man fort ende opp på et par sett med "knebøy" i løpet av turen. når man går i oppoverbakker så bruker man endel bakside leggmuskler også.

Men jeg tror nok at tunge turer får blodsirkulasjonen opp i de viktigste musklene, deriblant legger og lår slik at de ser større ut etter endt tur, og da tror hun kanskje at de har vokst der og da, men det har de ikke.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

De vil bli større, men hun vil mest sannsynlig se sunnere og mer attraktiv ut.

Hvis hun har løpt samme løype lenge, så vil hun ikke forandre seg så veldig mye fremover. Da har kroppen allerede tilpasset seg til aktiviteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...