Jo Are Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei Har utrolig lyst på sofa så dro ned på Møbelringen i dag, og der fant jeg drømmesofaen Problemet var bare at den kostet 10k. Men når jeg spurte om det var mulig å betale litt hver måned over en periode, fikk jeg til svar at jeg kunne fordele betaling over en periode på 9 måneder. Det funker da slik at jeg betaler 500 kr for å få betalingsutsettelsen også betaler jeg litt hver måned fremover, beløpet jeg betaler hver måned bestemmer jeg selv. Totalpris på sofaen med en slik ordning blir da 10 500kr. Renter blir det ikke før etter 9 måneder, men dette unngikk jeg ved å betale hele beløpet i løpet av de 9 månedene. Ordningen er levert av GE Money Bank og heter Her & Nå handlekonto. Det var i hvertfall det hun i butikken sa. Det jeg da lurer på er om noen har erfaring med denne ordningen? Syns på en måte at det hørtes for godt ut til å være sant. Link til nettsiden deres: http://www.gemoney.no/Handlekonto/Her--Na-Handlekonto/ Takk for svar Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Så lenge du betaler alt før det passerer 9 måneder blir det ikke noen andre kostnader. Kanskje noe fakturagebyr eller lignende om du ikke har autotrekk, men det vil i så fall stå i betingelsene. GE Money Bank tjener penger på alle de som ikke klarer å betale alt innen 9 måneder, og enda mer på de som ikke klarer å betale regningene Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Så lenge du betaler alt før det passerer 9 måneder blir det ikke noen andre kostnader. Kanskje noe fakturagebyr eller lignende om du ikke har autotrekk, men det vil i så fall stå i betingelsene. GE Money Bank tjener penger på alle de som ikke klarer å betale alt innen 9 måneder, og enda mer på de som ikke klarer å betale regningene Hehe, det er jo nesten slemt Skal tenke over det da, for har virkelig lyst på den sofaen. Men måtte nesten sjekke opp litt førts for jeg vil ikke bli gjeldsslave. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tipper GE Money bank tjener mer enn dette. Det produktet "du" kjøper er egentlig kjøpt av kredittselskapet og eies av dem til den dagen du har betalt hele beløpet. Jeg tipper de har ganske gode rabattordninger i tillegg til gebyret. Det smarteste er å spare opp beløpet først. Kanskje når du har pengene klare så klarer du også å prute en tusenlapp eller mer ? Da sparer du mye penger totalt sett. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Tipper GE Money bank tjener mer enn dette. Det produktet "du" kjøper er egentlig kjøpt av kredittselskapet og eies av dem til den dagen du har betalt hele beløpet. Jeg tipper de har ganske gode rabattordninger i tillegg til gebyret. Det smarteste er å spare opp beløpet først. Kanskje når du har pengene klare så klarer du også å prute en tusenlapp eller mer ? Da sparer du mye penger totalt sett. Hva mener du? At jeg betaler mer enn 7000 for sofaen i løpet av de 9 månedene eller at butikken gir x % av inntekten av varen for å kunne tilby en slik ordning? Selvfølgelig er det bedre å spare på forhånd for så å kjøpe, men det er kjedelig Men selvfølgelig hvis jeg kan komme opp i problemer kjøper jeg ikke sofaen på denne måten. Endret 29. april 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 5% tillegg for nedbetaling på 9 måneder er sikkert ikke så ille, men personlig har jeg alltid ventet med å kjøpe ting og tang til jeg har spart opp pengene. Ta en titt på Luksusfellen på TV. Det starter som regel med et lite kredittkjøp og deretter baller det bare på seg. Med mindre det er noe ekstraordinært bør man ikke kjøpe forbruksvarer før man har pengene på konto er mitt kloke råd. Jeg er selv en aktiv bruker av kredittkort, og skylder for tiden over 10.000 på kortene mine. Men pengene har jeg selvfølgelig på konto og det jeg skylder blir innbetalt før renter påløper. Jeg bruker kun kreditten for å få gratis betalingsutsettelse og sparer faktisk penger på å bruke kredittkort siden jeg får noen få kroner i renter den tiden jeg har betalingsutsettelse. Jeg vet at min mening kan virke gammeldags og kjedelig for endel ungdommer, men i det lange løp vil nok de fleste oppdage at det er uklokt å bruke penger man ikke har. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 De er vel pliktig å oppgi en eller annen form for effektiv rente for hele greia. Er for trøtt til å finregne på dette nå, men 500 kr. gebyr på 10.000 kroners lån, betalt over 9 måneder i 9 like store avdrag er vel en effektiv rente på et sted mellom 10 og 15% p.a. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå