Gå til innhold

Dempet viftestøy på Aopen GF

Anbefalte innlegg

Har et Aopen Geforce Titanium 4200. Jeg hadde aldri trodd at en så liten vifte kunne støyet så mye. Skjermkortet overdøvet prosessorvifte og 4 kabinettvifter. Leste På HArdware.no hvordan jeg fikk fjernet støyen med en Zalman Spenningsregulator. Dette har jeg gjort og du verden for en forskjell. I forhold til dette lurer jeg på tre ting.

1. Spenningsregulatoren er i plast og ligger inntil lydkortet mitt og hovedkortet, de er i kontakt med hverandre, gjør dette noe?

2. Tror dere jeg kan forvente mye kortere levetid på kortet i og med at det ikke lenger kjøles så godt?

3. Finnes det noe program jeg kan overvåke tempen på skjermkortet med, og hva er kritisk høy temperatur på en GFTi4200 brikke?

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du vil få en noe høyere temperatur, men så lenge grafikken i f.eks. en test som 3DMark2001 ser bra ut uten "forsvunne" eller "bøyde" piksler, tyder dette på at tempen ikke er for høy. Angående at spenningsregulatoren ligger inntil lydkort og hovedkort, ville jeg prøvd å unngå dette, da dette vil medføre en vis fare for interference ( støy i signalgangen på enten hovedkort eller lydkort ).

Lenke til kommentar
Sikkert et teit spørsmål, men... Tror dere det går ann å teipe spenningsregultaroen til et ledig pci spor? eller blir det interference av det også`?

Tror faktisk det skal virke ganske bra ja, god ide :smile:

Lenke til kommentar

Så av en annen post at du har samm kort som meg Ripset. Har du prøvd denne støydempingen og gjort noen erfaringer? (måtte skru opp spenningen på vifta i går, maskina reboota med et obskurt skjermbilde, og jeg brant meg på på ribben.skikkelig varmt var det...

Lenke til kommentar

Ops !! Ville tatt av spenningsregulatoren igjen ja, virker som om skjermkortet ditt ble noe varmt ja. Har prøvd med spenningsregulator selv på skjermkortviften, men fant ut at jeg ville bruke den ene regulatoren jeg har på en kabinettvifte istedenfor, da denne bråkte mer en viften på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...