Gjest Gjesten Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei! Jeg plages veldig av svette hender (håndflate) og munnsår. Munnsårene er ikke sår egentlig, men røde "utslett" som brer seg fra munnviken og ut mot kinnet/haken noe som er veldig irriterende. Har prøvd mye mot munnsårene, men ingenting virker - bortsett fra å spise frukt/grønnsaker om kvelden før jeg legger meg og/eller tabletter (husker ikke hva men 3 forskjellige, 1 havlolje om jeg ikke husker feil). Det er ikke alltid det virker like godt, men det virker, så jeg lurer på om kroppen min mangler noen "byggestoffer"? Det at jeg svetter på/i håndflatene hemmer virkelig mitt sosialliv. Jeg kan ikke ta på folk, håndhilse etc. og det gjør at jeg ikke vil gå ut på fest, med venner o.l. Jeg gikk til lege i høst og spurte om det var noe jeg kunne gjøre, men hun sa det var bare en fase i livet mitt (puberteten) som kom til å gå over. Jeg har slitt med dette i 3 år nå, så det tror jeg neppe. Hva skal jeg gjøre?! Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kanskje munnsåret er herpes? Hvis du har klamme hender, så kan du jo f.eks. tørke de litt på buksen før du håndhilser på folk. Tror ikke noen ville sett ned på deg fordi du har litt klamme hender, så du kan nok trygt møte venner og gå på fester o.l. selv om du har det. Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kankje jeg ikke var klar nok Det RENNER fra hendene mine, det er så forbanna irriterende og flaut, alt jeg tar borti blir vått. Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Og det med munnsåret; Det er i munnviken og det er egentlig ikke sår, bare rødme/irriterent hud, men jeg har ikke peiling på hva som forårsaker det! Når jeg for eks. våkner opp om morgenen har jeg det (hvis jeg ikke spiser rette saker kvelden før). Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Dra til legen din og forklar at det RENNER fra hendene dine og at alt du tar i blir vått. Ut i fra det jeg kan skjønne så er ikke dette normalt, selv ikke under puberteten. Dette virker som en stor hemning for deg, og bør sjekkes opp. Forklar at du har gått med det i tre år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå