Fred7555 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hei Er det sånn at Vista (Vista Ultimate 64-bit) bare startet med 1 kjerne? Vil det hjelpe å begynne med 2, hvis det over stemmer? Hvordan gjør man det? Takker på fothånd for hjelp Endret 29. april 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hvor har du det fra? I bios skal man kunne velge cores. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Mener jeg har lest det et eller annet sted, men husker ikke hvor. Der stod det noe med at man måtte kjøre en kommando for å få den til å starte med 2 Kan være det er feil og, men vet ikke Endret 29. april 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nei, den starter med alle tilgjengelige kjerner. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Trykk start og skriv inn "msconfig". Velg fanen "Boot" og deretter "Avanserte alternativer". Hak av for "Antall Prosessorer" og i nedtrekksmenyen under velger du 2. Hvis valgt allerede er alt ok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Helt rett av trainman her. Synes folk skal holde seg for god til å komme med bastante uttalelser, når de ikke vet bedre... Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Trykk start og skriv inn "msconfig".Velg fanen "Boot" og deretter "Avanserte alternativer". Hak av for "Antall Prosessorer" og i nedtrekksmenyen under velger du 2. Hvis valgt allerede er alt ok. Nei, dette brukes bare for feilsøking (feks. dersom man tror en kjerne er defekt osv). Alle kjernene er aktive selv om du ikke gjør noen instillinger der.*: greit å ha fakta på bordet selv... Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Da gikk jeg inn dit, og satte den til 2 kjerner. Får se om det hjelper Før: Etter: Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Windows skal vel (egentlig) greie å finne ut antall kjerner av seg selv, uten at man trenger å gjøre manuelle innstillinger? Eneste scenario jeg har hørt kan skape tull i sjeldne tilfeller, er hvis man har byttet til ny prosessor/antall kjerner, men fortsetter å bruke gammel Windows-innstallasjon. (ACPI/HAL Detection) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 det står på div nettsider at Windows vista starter med 1 kjerne og at man skrur på 2 kjerne via den MSconfig måten. hvis noen har har en quad CPU så kan dere prøve dette og se om det går fortere (er sagt og prøvd at det går fortere) Kilde: mitt hode og http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...2238&page=1 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Dette vil ikke hjelpe. Alle kjerner blir brukt som standard. Som nevnt i tråden. Dere får bare en placebo-effekt. Dette "tipset" har eksistert i mange år og har ennå ikke død. Altfor mange tips-sider har denne og sprer usannheter. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Nå har jeg bare en Dual-Core, men jeg synes ikke at oppstarten gikk noe fortere med 2 aktivert der, enn uten Endret 1. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 ... jeg synes ikke at oppstarten gikk noe fortere med 2 aktivert der, enn uten Nei, det kan man ikke forvente. Oppstarten bruker ikke mye CPU, det er disken som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå