Gå til innhold

NRK lisens... dritt :)


Anbefalte innlegg

Har lest igjennom forumet og finner ikke svar på spørsmålet mitt. Fikk regning på lisens i dag, og jeg nekter og betale mafia penger til nrk for en drittkanal jeg aldri har sett på i det siste 5 årene av mitt liv. Problemet er at min mor kjøpte tv til meg og såklart registrete hun den i mitt navn SKUFFET... Jeg ringte til nrk og sa jeg ikke eide noen tv og at noen måtte ha misbrukt mitt navn. Da sa det at de hadde registrert et kjøp av tv for litt siden på lefdal, og at jeg måtte sende mail til nrk hvis det var feil. Har hadt riks-tv i over ett år no og har aldri fått krav om og betale lisens før jeg kjøpte tv, så jeg lurer på om de har noe mulighet til og sjekke opp om jeg har riks-tv? Har tenkt og sende mail om at noen har misbrukt navnet mitt men kan nesten ikke gjøre det hvis de har mulighet til og sjekke sånnt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
saaaatans driitttt. skal melde meg ut av riks-tv i dag og "selge" tv'en min til fattern for og så registrere et nytt abb til riks-tv i min fars nav. Rett skal være rett, lar meg faen ikke bli svindla av grådige idioter som det der. Brenn i helvette NRK!

 

Sånn er det og bli eldre for du skjønner at regninger må betales og mamma og pappa kan ikke alltid rydde opp for deg :( Tenk deg når du må betale for lån, strøm, leilighet, forsikringer, årsavgift, telefon etc huff du vil få det tøft gitt men artig å lese din frustrasjon så jeg kaller det dagens gobit :!:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
saaaatans driitttt. skal melde meg ut av riks-tv i dag og "selge" tv'en min til fattern for og så registrere et nytt abb til riks-tv i min fars nav. Rett skal være rett, lar meg faen ikke bli svindla av grådige idioter som det der. Brenn i helvette NRK!

 

Sånn er det og bli eldre for du skjønner at regninger må betales og mamma og pappa kan ikke alltid rydde opp for deg :( Tenk deg når du må betale for lån, strøm, leilighet, forsikringer, årsavgift, telefon etc huff du vil få det tøft gitt men artig å lese din frustrasjon så jeg kaller det dagens gobit :!:

Det har jeg absolutt ingen problemer med da jeg bruker både strøm, leilighet og tlf. Skal aldri ha noe forsikring heller, da mitt syn på det er, heller legge av den summen man ville brukt på forsikring hver månde, ganske sikkert mye billigere! for alt jeg vet så trenger jo ingen uhell skje med meg og da hadde jeg plutselig spart et par mil. Bil skal jeg heller aldri ha, sykkel er en fin ting, sprek blir man også :)

 

NEI TIL MAFIAVIRKSOMHET!

 

Beklager, jeg er kanskje litt dårlig til og lete heehe ^^

Lenke til kommentar

Tja uten nrk så har vi ikke hatt Rikstv, ikke bakkenet og før det ikke analogt nett.

Kan jo være greit å huske at det tross alt er nrk som har bygget nettet i Norge, en annen ting er jo at om alle som i dag har tver reg på div slektninger heller hadde vært med å betale sin del så hadde muligens ikke avgiften vært så høy :hmm:

Lovverket er nå engang slik at alle med tv skal betale lisens, akkurat som alle med bil MÅ ha annsvarsforsikring, eller at ALLE arbeidsgivere må forsikre sine arbeidere og betale for det, eller ville det være ok at du plutselig ble skadet på jobb og ikke fikk fem øre i erstatning eller i sykepenger fordi din arbeidsgiver syntes slikt var "mafiavirksomhet" .

Lovene er der,så får akseptere disse om vi liker det eller ei, det ville vel blitt temmelig kaotisk om hvermannsen skulle kunn akseptere det som passet akkurat han/henne :hmm:

Lenke til kommentar
Tja uten nrk så har vi ikke hatt Rikstv, ikke bakkenet og før det ikke analogt nett.

Kan jo være greit å huske at det tross alt er nrk som har bygget nettet i Norge, en annen ting er jo at om alle som i dag har tver reg på div slektninger heller hadde vært med å betale sin del så hadde muligens ikke avgiften vært så høy :hmm:

Lovverket er nå engang slik at alle med tv skal betale lisens, akkurat som alle med bil MÅ ha annsvarsforsikring, eller at ALLE arbeidsgivere må forsikre sine arbeidere og betale for det, eller ville det være ok at du plutselig ble skadet på jobb og ikke fikk fem øre i erstatning eller i sykepenger fordi din arbeidsgiver syntes slikt var "mafiavirksomhet" .

Lovene er der,så får akseptere disse om vi liker det eller ei, det ville vel blitt temmelig kaotisk om hvermannsen skulle kunn akseptere det som passet akkurat han/henne :hmm:

Nåja, er nokk ganske sikkert at det ville blitt laget av noen andre en NRK, kanskje ikke så tidlig men det hadde ivertfall blitt på et tidspunkt.

 

Ja det sier de alle det, det er der feilen ligger. Lover er til for og endres, ivertfall idiotisk utdaterte lover som det der. Jeg synes ikke man kan sammenligne ansvarsforsikring med nrk lisens. Hadde det vært flere mennesker som meg hadde vi ikke hadt noe nrk lisens! NRK har absolutt ingen rett til og kreve meg for et produkt jeg ikke bruker, eller vil aldri få bruk for. Det er mafiavirksomhet, man presser folk for penger for noe man ikke vil ha. Akkurat som mafia presset beskytelsespenger fra folk som egentlig ikke trengte det. Jeg synes det er uakseptabelt at folk finner seg i slik pengeutpressing. Få litt baller og vett da mann!!! la de som vil betale og se på nrk gjøre det, men ikke tving de som ikke vil. Enkelte ganger må man sette foten ned og si nokk er nokk, og nå er det faenmeg nokk. Stem krf og bli kvitt blodsugerne. NRK tjener 3.7 milliarder i året på idioter som finner seg i alt. Og nrk sjefen sitter og koser seg med den feite lønna på 3 mil i året, latterlig!

Endret av epictjall
Lenke til kommentar
Tja uten nrk så har vi ikke hatt Rikstv, ikke bakkenet og før det ikke analogt nett.

Kan jo være greit å huske at det tross alt er nrk som har bygget nettet i Norge, en annen ting er jo at om alle som i dag har tver reg på div slektninger heller hadde vært med å betale sin del så hadde muligens ikke avgiften vært så høy :hmm:

Lovverket er nå engang slik at alle med tv skal betale lisens, akkurat som alle med bil MÅ ha annsvarsforsikring, eller at ALLE arbeidsgivere må forsikre sine arbeidere og betale for det, eller ville det være ok at du plutselig ble skadet på jobb og ikke fikk fem øre i erstatning eller i sykepenger fordi din arbeidsgiver syntes slikt var "mafiavirksomhet" .

Lovene er der,så får akseptere disse om vi liker det eller ei, det ville vel blitt temmelig kaotisk om hvermannsen skulle kunn akseptere det som passet akkurat han/henne :hmm:

Nåja, er nokk ganske sikkert at det ville blitt laget av noen andre en NRK, kanskje ikke så tidlig men det hadde ivertfall blitt på et tidspunkt.

 

Ja det sier de alle det, det er der feilen ligger. Lover er til for og endres, ivertfall idiotisk utdaterte lover som det der. Jeg synes ikke man kan sammenligne ansvarsforsikring med nrk lisens. Hadde det vært flere mennesker som meg hadde vi ikke hadt noe nrk lisens! NRK har absolutt ingen rett til og kreve meg for et produkt jeg ikke bruker, eller vil aldri få bruk for. Det er mafiavirksomhet, man presser folk for penger for noe man ikke vil ha. Akkurat som mafia presset beskytelsespenger fra folk som egentlig ikke trengte det. Jeg synes det er uakseptabelt at folk finner seg i slik pengeutpressing. Få litt baller og vett da mann!!! la de som vil betale og se på nrk gjøre det, men ikke tving de som ikke vil. Enkelte ganger må man sette foten ned og si nokk er nokk, og nå er det faenmeg nokk. Stem krf og bli kvitt blodsugerne. NRK tjener 3.7 milliarder i året på idioter som finner seg i alt. Og nrk sjefen sitter og koser seg med den feite lønna på 3 mil i året, latterlig!

 

Tja jeg vet ikke om det blir så feil å sammenligne med feks annsvarsforsikring,for om jeg som arbeidsgiver syntes den var idiotisk og unødvendig så skulle jeg da ha rett til å gi blaffen i den fordi jeg aldrig hadde benyttet den, det i følge din måte å tenke på ang nrk lisens ;)

Men jeg kan ikke det fordi loven sier noe annet,akkurat som loven sier at nrk skal ta lisens og hadde det vært flere som deg så hadde vi ikke hatt noe bakkenett i det hele tatt og vært prisgitt kunn reklamefinansiert tv, personelig betaler jeg heller lisens fremfor å bruke 3 timer på å se en film som egentlig er på 70 -80 minutter ,men fordi det er reklame hvert 15-20 min så blir tiden fordoblet og vel så det, en annen faktor er jo at jo flere kanaler basert på reklame jo mere reklame må jo hver kanal sende for å tjene inn nok penger, altså er trenden mere reklame og mindre reell sendetid.

Forresten så går det vel mot begge deler i enkelte kanaler, ta TV2 feks, den er stappa med reklame, men de tjener ikke nok så nå vurderes det at du må betale for den i tillegg til reklamen :hmm:

Lenke til kommentar

Nrk lever jo også av reklame før og etter endel programmer. Så Nrk er ikke reklamefritt ! De snylter på befolkningen , klager over dyr utbygging av bakkenettet , tar reklameinntekter å suger på programutvalget !

 

Hva feiler det det norske folk ? Skal vi bare la gribbene fortsette og hakke på oss ? jeg sier NEI

Lenke til kommentar
bakkenettet er et feilgrep. folk kan bruke kabeltv, der det ikke er kabeltv parabol. hadde vært mye billigere og bedre parabol støtter HD. bakkenettet gjør ikke selv etter de stenger det gamle bakkenettet så blir det ikke mye hd

 

Så har vi alle som ikke har behov for HD, de som kunn ønsker å ha nrk/tv2 , skal de invistere i dyrt parabolanlegg og betale for masse kanaler de ikke ønsker ??

Bakkenettet er ment som et tilbud til alle og da får vi godta at det er kommet selv om en selv ikke benytter det, for skulle en kunn være fordet en selv benytter ja da ble det en rar verden :hmm:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+1234

Det er faktisk slike som trådstarter som snylter på befolkningen! Og det gjør meg rasende. Og si meg en ting; du har altså aldri hverken sett eller lyttet til noen av NRK's sendinger? Da er du i såfall ikke mye oppegående, noe vi riktignok får bekreftet gjennom innleggene dine. :nei:

 

NRK er faktisk norges største fjernsynskanal med program som stadig har over en million seere.. Lisensavgiften finansierer ikke bare de mange radio- og fjernsynskanalene, samt nettnyhentene, men den bidrar til økonomisk vekst gjennom sysselsetting og utbygging av sendenett. Journalistene er de eneste ikke-kommersielle vi har i dette landet, og det er særdeles viktig for den journalistiske friheten.. Jeg betaler gledelig lisensavgift når jeg ser hva jeg bidrar med..

Lenke til kommentar

Uansett om du bare har tv uten non kanaler må du betale lisens. Det sjekkes opp via navnet tven står på. Men at trådstarter skal være så grinete, er tull... Se til å betal for deg. Hvor mange andre i dette landet tror du ikke også betaler?

 

Med sånne som deg, ville ikke det vært noe av noe.

Lenke til kommentar

hvis jeg kjøper min første tv i en alder av 30 ( 8 år til ), så kommer jeg fremdeles til å sette den i min fars navn. Man betaler bare en lisens uavhengig av antall tv-er. Han har tv, og betaler lisens. Ingen kan komme inn i huset mitt å sjekke om jeg har tv, derfor er det ikke nubbings for å bli tatt. Godt forslag å "selge" den til pappa, har ingen ting å gjøre med å ikke "bli voksen". Penger spart er penger tjent !!

Lenke til kommentar
hvis jeg kjøper min første tv i en alder av 30 ( 8 år til ), så kommer jeg fremdeles til å sette den i min fars navn. Man betaler bare en lisens uavhengig av antall tv-er. Han har tv, og betaler lisens. Ingen kan komme inn i huset mitt å sjekke om jeg har tv, derfor er det ikke nubbings for å bli tatt. Godt forslag å "selge" den til pappa, har ingen ting å gjøre med å ikke "bli voksen". Penger spart er penger tjent !!

Sant nok, men hvis man tar realiteten i "penger spart er penger tjent", kan du like godt la være å kjøpe tven, hvis pengeboka er så sår. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Ingen kan komme inn i huset mitt å sjekke om jeg har tv, derfor er det ikke nubbings for å bli tatt.

 

Feil. NRK's inspektører innhenter gyldig ransakingsordre og vil møte opp sammen med politi dersom du nekter en kontrollør i å utføre jobben sin. Jeg har selv fått en kontrollør på døra og tok han vennlig i mot.. Saken var ute av verden i løpet av fem minutt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...