MatIsa Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei, skal lage en vbs-prank som jeg skal sende til en kompis av meg. Trenger litt hjelp da Scripten går ut på at microsoft sam sier "bye bye" og datan slår seg av. Har fått til det med microsoft sam, men shutdownen funker ikke. Sånn ser det ut: StrText="Bye bye" set ObjVoice=CreateObject("SAPI.SpVoice") ObjVoice.Rate=1 ObjVoice.Speak StrText Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WSHShell.Run "shutdown.exe -s -c 0wn3d by iHaXen -t 30" Si ifra hvis noe er feil Men hvis du kan skrive om koden til bat, så blir jeg glad:D Lenke til kommentar
MatIsa Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) dim VObj, StrText, voice Set VObj = CreateObject("SAPI.SpVoice") with VObj Set voice = .getvoices.item(0) .Volume = 100 .Rate = 1 end with StrText="Bye bye" VObj.Speak StrText Endret 29. april 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
MatIsa Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 dim VObj, StrText, voice Set VObj = CreateObject("SAPI.SpVoice") with VObj Set voice = .getvoices.item(0) .Volume = 100 .Rate = 1 end with StrText="Bye bye" VObj.Speak StrText funka ikke Lenke til kommentar
backup Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 For å få shutdown.exe til å funke må brukeren vel ha både local og remote shutdown priviiegium, men bruker man WMI funker det. StrText="Bye bye" set ObjVoice=CreateObject("SAPI.SpVoice") ObjVoice.Rate=1 ObjVoice.Speak StrText wscript.sleep 10000 'shutdown etter 10 sekunder Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery _ ("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true") for each OpSys in OpSysSet OpSys.shutdown next Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå