Gå til innhold

Multicom Xishan M740 - beste/billigste for under 8k?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har søkt litt rundt og tenkte å høre her om jeg kunne få noen erfaringer/forslag. For det første, har noen denne (Multicom Compal JHT00) maskinen? Er den bra?

Hvor mye penger vil du bruke?

Maks 8000,-, kan gå over om det er en god grunn

Hva skal du bruke maskinen til?

Utvikling, surfing, spilling av HD-filmer, og lett spilling

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Jeg har veldig lyst på 1440x900 oppløsning. Den skal være liten, alt fra 12-14.1". Minne 4 gb, harddisk er ikke så viktig (støyer 7200rpm disker noe spesielt mer enn 5400 nå?). Den må fungere bra i Linux. Skjermkortet skal klare å kjøre annet enn 2D, selv om det blir primæroppgaven, men det virker ikke som om at noen Intel-baserte skjermkort vil passe for meg. God batteritid er også veldig fint, men jeg trenger ikke 8 timer. 1 time blir litt lite derimot.. 4 timer hadde vært veldig bra, men det klarer jeg neppe til prisrammen min.

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Egentlig ikke. Så liten og lett som "mulig". Ellers må den tåle å bli fraktet her og der til daglig (er student). Blutetooth er fint. Om den ser plain ut bryr jeg meg ikke om.

Jeg vet hva jeg vil ha, men jeg kan ikke helt finne det jeg vil ha. Alt koster 6000 for mye. :)

F.eks synes jeg DELL sin E6400 med nvidia kort virker veldig bra, men den blir alt for dyr straks jeg smeller på med skjermkort og bra skjerm (14000,- fort!).

PS.no sin LENOVO Thinkpad T400 virker perfekt, spesielt siden ATI-driverene i linux vil bli brukbar med OS-drivere etterhvert, problemet er bare at den også er 6000 kroner for dyr :)

Men så fant jeg Multicom sin Multicom Compal JHT00, som virker ganske billig! Så da lurte jeg på om jeg kanskje skulle hoppe på denne. Vet ingenting om batteritid og hvordan skjermen fungerer. Det virker ikke som om at det finnes noen alternativer med denne oppløsningen og ikke Intel-skjermkort utenom den andre Multicom-modellen som er litt billigere, men hw sin test var ikke veldig overbevisende synes jeg..

Så da ble jeg usikker da. Har noen løsningen på problemet mitt?

Takk!

Edit: Fikk jommen ikke med meg at Multicom Compal JHT00 bare hadde 1280x800! Da er ikke den så aktuell lenger..

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...