jpsalvesen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Enig med de andre - Canon 450D er et godt valg. Om du vil gå til bruktmarkedet, så finnes det sikkert noen rimelige 40D tilsalgs - de er enda litt bedre for ditt bruk. Husk også at du finner mange brukte objektiver på bruktmarkedet til foto.no. Når du begynner å få råd til en telezoom, så kan du bare bruke den linken - den lister all brukt optikk til canon som er tilsalgs for øyeblikket. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Ok, skal snakke litt mere med de hjemme nå. Skal se om jeg får prøvd å holde i et Canon Eos 405D. Takk for hjelpen fram til dette punktet. Jeg kommer tilbake igjen når jeg har holdt i kameraet. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg kjøpte Canon 450d kit og hadde det i nesten et halvt år før jeg begynte å oppgradere objektivparken. Da kjøpte jeg meg 50 f1.8. Dette er et objektiv som du kan bruke til hester. Det kan også brukes innendørs de gangene det ikke passer å bruke blits. Nå har jeg et tamron objektiv som jeg låner, men det er lyssterkt og fint, så jeg vurderer å kjøpe det. Siden du skal drive med sport, så har jeg også en anbefaling å komme med som ingen andre har nevnt før: Kjøp deg raske minnekort! Lenke til kommentar
Ramberg Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg har Nikon D80 og er veldig fornøyd, du kan jo sjekke finn.no Der kan det være folk som selger speilrefleks med masse utstyr. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16659086 Mitt kjøpte jeg på finn.no Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Jeg har et forslag som er billig og meget anvendelig! Pentax K-m ca 3500kr -God nok på høy iso -3,5 fps jpg og raw -Innebygget stabilisator Tamron 17-50 2,8 ca 3500kr -Rask AF -Fast 2,8 blender gir lav lukkertid og fin bokeh for innendørsbilder. Denne pakken gir høy kvalitet under de fleste forhold, men mangler litt på tekesiden. Suppler med 18-200 så har du alt til 8500kr. Utvidelser: Tamron 18-200 ca 1800kr -Forutsatt godt lys gir den ypperlig rekkevidde -Kompakt! -Billig! Pentax 50mm 1,4 ca 2000kr -Skarp og meget god innendørs pga stor blenderåpning Tamron 10-24mm ca 3500kr -Ultravid gir spektakulære landskapsbilder! -Skarp Blitz ca 2000kr Denne pakken er billig og gir muligheter i nesten en hver situasjon, det eneste som mangler er et teleobjektiv med stor blender, men dette er skitdyrt og heller noe å se an på lang sikt. Velg ut objektiver etter hva du vil satse mest på i starten. Kommer til å gå for samme pakke selv i nærmeste fremtid. Er 5000kr et en absolutt grense ville jeg gått for Tamron 18-200 fremfor kitobjektiv, pga mye bedre rekkevidde ved utefotografering. Edit: Pentax 50 1,4 (ikke 1,8) skulle det være. Endret 1. mai 2009 av The Terminator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå