terrapimp Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei Er ute etter en laptop som primært skal brukes til skolearbeid ved universitetet. Spesifikasjonene som vektlegges høyest: Lett og hendig (typ 12",13" og ca 2kg) OK CPU i forhold til strøm og ytelse (typ centrino2, ikke pentium og og helst min 2,0 ghz) Pris (5000-7000 [Kan muligens gå litt over 7, men da skal det være en god grunn]) Fant denne pc'en som virker veldig aktuell: Toshiba Satellite Pro U400-13G Prisguide Toshiba webside Skjerm: 13,3" Pris: 6400-7400 CPU: Intel centrino2 P8400 ( 2260 MHz ) Minne: 3072 MB GFX: Integrert Intel GMA X4500HD Vekt: 2KG Denne pc'en er imidlertid ikke å finne på laget i noen butikker, jeg vil tippe det er pga det er en helt ny modell, noen som vet? Takker for tilbakemeldinger rundt denne pc'en og eventuelt andre forslag til laptop-valg. Lenke til kommentar
terrapimp Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Har nå funnet og kjøpt laptop og er VELDIG fornøyd. Det endte med Fujitsu-Siemens Amilo Si 3655 - P8400 Prisguide Siba Denne laptopen selges på komplett til 8400,- og hadde veldig lyst på den men følte at prisen var litt for høy for meg. Plutselig fant jeg ut at de solgte den på Siba til hele 2000,- mindre! Altså 6400,- Dette var rett og slett et røverkjøp etter min mening så jeg løp til siba neste dag og kjøpte den. Kjører i skrivende stund windows 7 på den og alle drivere fungerer flott. Pc'en blir levert med Vista home premium (32-bit). Kan også minne dere om at det er lurt å følge veiviseren for å brenne ut en backup-CD av os'et når du skrur på datamaskinen for første gang. Dette fordi pc'en ikke blir levert med OS'et på CD. Om du innstallerer et annet OS over det pc'en blir levert med uten å ta backup-CD har du ingen mulighet til å gjennopprette det fra gjennopprettingsdisken.(Hvertfall så vidt det jeg vet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå