TheOats Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg satt å spilte wow og merket at viften på skjermkortet økte og økte turtallet. Så jeg la ned wow for å åpne Catalyst Control Center. Det viste at temperaturen på kortet var 92 grader. Er det for høyt? Kan ikke huske at viften endret turtall slik ifjor sommer når jeg fikk kortet, og spilte Crysis. Lenke til kommentar
cyberjojo Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det hørtes veldig varmt ut. Jeg har et Nvidia 9600 xt kort, det ligger på rundt 50 grader.. Jeg ville skjekket pc/kort for støv, og passet på at tilstrømming av "frisk" luft er god.. Lykke til Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 HD4850 er et varmt kort så 92grader er ikke unormalt for å si det slik. Mitt kort ligger på ~80grader idle og sikkert rundt 90 i spill. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Det hørtes veldig varmt ut. Jeg har et Nvidia 9600 xt kort, det ligger på rundt 50 grader.. Jeg ville skjekket pc/kort for støv, og passet på at tilstrømming av "frisk" luft er god.. Lykke til Vel dette kortet pleier å ligge på rudt 50 når jeg ikke spiller. Synes jeg husker å ha lest at kortet er laget for å ligge på en ganske høy temperatur får at ikke forskjellen før og under spilling (høy belastning) skal være så stor. Tror ikke det er sååå støvete der inne. Men skal sjekke. Pc'n står oppå benken og den har en stor vifte i siden også så den burde få bra lufting. Når jeg tenker meg om så kan det jo være den store viften sender inn unormalt mye støv ^^; HD4850 er et varmt kort så 92grader er ikke unormalt for å si det slik. Mitt kort ligger på ~80grader idle og sikkert rundt 90 i spill. Okay. Men vet du hva som er for varmt? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Når du nærmer deg 110-120grader så begynner det å bli i litt varmeste laget. Et skjermkort er laget for å tåle langt høyere temperaturer enn prosessor. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Når du nærmer deg 110-120grader så begynner det å bli i litt varmeste laget. Et skjermkort er laget for å tåle langt høyere temperaturer enn prosessor. Okay. Kult. Men hva med at viften endrer fart. Det gjorde den ikke før. Er det bare noe som har kommet i noen av de nyeste driverne? (Den bråker noe jævlig =P) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Kan være at viften begynner å bli full i støv og dermed må skru opp farten på viften mer for å kjøle like mye ned som tidligere. Men ja, det er et støyende kort Endret 29. april 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Kan være at viften begynner å bli full i støv og dermed må skru opp farten på viften mer for å kjøle like mye ned som tidligere. Men ja, det er et støyende kort Fikk vekk litt støv fra viften og det hjalp. Den har ikke økt tempoet noe etter det. Og temperaturen har ikke oversteget 86 grader så vidt jeg har kunnet se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå