Gå til innhold

Heroes Season 4 "Redemption", diskusjonstråd rundt amerikansk sendeskjema


Anbefalte innlegg

Sett episoden nå. Det er helt klart at frem til nå har Peter kunnet velge selv hvilke krefter han låner. Han tar jo i mor si, og løper fort etterpå. Er ikke noen manusfeil.

 

Men eg tipper et av to: Enten så mister han kontrollen i noen tilfeller og tar over krefter han egentlig ikke hadde tenkt, spesielt hvis han ikke vet at en person har evner.

 

Eller så utvikler hans egen evne seg i en retning der han ikke har kontroll.

 

Likte episoden dog. Bra utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror kanskje det har noe å gjøre med at han kontrollerer den "ikke ta noen evne her"-viljen. Men siden han ikke visste at Emma hadde noen ability, så tenkte han heller ikke at han måtte blokke ut "stjele evne"-modusen sin.

 

Men han blokket jo ikke ut "kompass-evnen"... Denne fikk han, men likevel kunne han løpe etterpå. Han klarte ikke dette etter han fikk lyd-evnen til hun døve.

 

Ikke lett å bli klok på evnen til Peter, men nekter å tro at manus er SÅ dårlig skrevet at det er logiske brister her. Vi snakker kanskje om seriens mest profilerte karakter, så at de skulle rote med evnen hans virker temmelig utenkelig. Regner med at situasjonen avklares i løpet av sesongen.

 

Kanskje kan det tenkes at han ikke fikk noen evne fra tivoli-karen... Kompasset på armen er kanskje noe helt annet? Har aldri sett dette på tivoli-karens arm.... Han kontrollerer vel først og fremst jord, stein etc.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Han kan ikke velge selv. Så dere ikke at han VILLE løpe fort, men ikke fikk det til pga han hadde se-lyder-kraften?

 

Glippen i manuset er at han for noen episoder siden var i berøring med den raske mannen, og så kunne han løpe fort (så langt så vel), så gjorde han dette en stund og kom i kontakt med samuel, hvorpå vi fikk se et kompass på huden hans (altså har han overtatt samuels kraft), i neste scene med peter så løper han brått fort igjen. Dette er manus-brist. De har ikke forklart hvordan han igjen kunne løpe fort. Vi har ikke sett han i ny kontakt med raske-kniv-mannen. Og nei han kan ikke velge fordi da ville han kunne løpt fort når han ville det i sist episode.

Jo, vi så det. Men vi har lenge visst at han bare kan ha en evne om gangen. Dette er ikke noe nytt. Når det er sagt, så er diskusjonen om han kan ta krefter som han vil, noe vi også har sett at han kan ved flere anledninger. Matt sine tankeevner, Nathan sin flygning, styrken til Mohinder og til slutt hurtigheten til Darth Maul. Og innimellom her har han vært i kontakt med mange andre med krefter, uten å ha tatt deres krefter. Fellesnevneren her derimot, er at alle disse har han visst at har egne evner. Det er derfor jeg tror at han automatisk tar krefter fra folk han berører, eller i det minste kan dette, men at når han møter en person han ikke vet har krefter, og berører han/henne, så kan han (i det minste ikke alltid) ikke, uten å bevisst gjøre det, hindre å ta denne personens krefter. Siden han ikke visste at hun døve damen hadde noen krefter, så er jo dette logisk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det har så veldig mye å gjøre med at Peter ikke visste at Emma hadde en ability, men at han var pumpet full av adrenalin. Tidligere har vi sett at adrenalin er noe av det som får disse kreftene til å funke, og mange ganger komme ut av kontroll. For eksempel i sesong en eller to når Sylar fanger Meredith (jenta som kan "skyte" flammer) og Noah inne i level 5 etter å ha sprøytet Meredith full av adrenalin og gitt en pistol til Noah. Meredith kan ikke kontrollere kraften sin og hun skyter flammer overalt. Jeg tror noe lignende skjedde med Peter, han hadde nettopp reddet en jente han kjenner litt fra å dø rett foran en buss, klart han har mye adrenalin pumpende. Dette gjorde at han tok kraften hennes uten å være klar over det.

 

Det med kompasset kan bare være en del av det magiske blekket som Samuel har kontroll over. På samme måte som han lagde den hånden på Edgar og alle tatoveringene på Lydia.

Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje det har noe å gjøre med at han kontrollerer den "ikke ta noen evne her"-viljen. Men siden han ikke visste at Emma hadde noen ability, så tenkte han heller ikke at han måtte blokke ut "stjele evne"-modusen sin.

 

Men han blokket jo ikke ut "kompass-evnen"... Denne fikk han, men likevel kunne han løpe etterpå. Han klarte ikke dette etter han fikk lyd-evnen til hun døve.

 

Ikke lett å bli klok på evnen til Peter, men nekter å tro at manus er SÅ dårlig skrevet at det er logiske brister her. Vi snakker kanskje om seriens mest profilerte karakter, så at de skulle rote med evnen hans virker temmelig utenkelig. Regner med at situasjonen avklares i løpet av sesongen.

 

Kanskje kan det tenkes at han ikke fikk noen evne fra tivoli-karen... Kompasset på armen er kanskje noe helt annet? Har aldri sett dette på tivoli-karens arm.... Han kontrollerer vel først og fremst jord, stein etc.

 

Han fikk aldri Samuel sin evne. Hvor har du det fra? Kompasset ble plassert på armen av Samuel. Ikke noe annet. Er langt fra noen manusfeil.

 

Han kan ha 1 evne om gangen. Eg skjønner for å være helt ærlig ikke at det er vanskelig å forstå. Han har ikke full kontroll over evnen sin enda, derimot tror han at han har full kontroll, blir nok litt hoven og suger til seg kraften til hun døve.

 

Er veldig enig i at adrenalinet kan være grunnen til at det skjedde med hun døve. For som nevnt når han var i kontakt med mora og samuel så var han rolig og avbalansert, det var han ikke når han reddet hun døve.

 

Hva de tenker at den døvekraften skal brukes til er litt spennende å se.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det har så veldig mye å gjøre med at Peter ikke visste at Emma hadde en ability, men at han var pumpet full av adrenalin. Tidligere har vi sett at adrenalin er noe av det som får disse kreftene til å funke, og mange ganger komme ut av kontroll. For eksempel i sesong en eller to når Sylar fanger Meredith (jenta som kan "skyte" flammer) og Noah inne i level 5 etter å ha sprøytet Meredith full av adrenalin og gitt en pistol til Noah. Meredith kan ikke kontrollere kraften sin og hun skyter flammer overalt. Jeg tror noe lignende skjedde med Peter, han hadde nettopp reddet en jente han kjenner litt fra å dø rett foran en buss, klart han har mye adrenalin pumpende. Dette gjorde at han tok kraften hennes uten å være klar over det.

 

Det med kompasset kan bare være en del av det magiske blekket som Samuel har kontroll over. På samme måte som han lagde den hånden på Edgar og alle tatoveringene på Lydia.

Word, det der var den beste teorien hittil.

Lenke til kommentar

Grei denne episoden her, selv om jeg fortsatt sliter litt med å få den virkelige følelsen av at "nå kan jeg knapt vente på neste episode". Samuel er fortsatt den mest interessante karakteren, og det blir spennende å se hva han steller i stand med Sylar.

Enig med Dotten i at plothullet med Claires blod og det at det ikke ble brukt for å redde Nathan er veldig irriterende.

Lenke til kommentar

Enig med Dotten her!

 

Ellers var det en grei episode, ikke like bra som sist selvfølgelig, for den var VELDIG bra. Men alt i alt ganske underholdende. Sylar skiftet jo til Nathan et sekund i denne episoden, jeg håper IKKE det betyr mindre sylar og mer nathan etterhvert, for sylars karakter er den beste i serien om dagen =)

Lenke til kommentar

Bra episode uten at det tok helt av. Forventer da heller ikke at det alltid skal ta helt av.

 

Spennende med Sylar og tivoliet, men ser en liten risiko for suppesåpe med Sylar, Knivmannen og Tattoodamen.

 

Ellers veldig positivt at karakterene virker sterkere og at de mest irriterende er mer eller mindre borte.

 

Hiro, som jeg har irritert meg voldsomt over siden sesong 2 startet, har faktisk også tatt seg opp en god del nå. Spent på å se om han overlever, og hvem fra fortiden han klarer å redde. Håper inderlig at han rekker Daphne - en veldig interessant karakter.

 

Hiro er fremdeles ganske frustrerende dog... Alt for surrete. Som nå: Han kan redde hvem som helst, men glemmer de viktigste, eller bortprioriterer dem for eks. ukjente folk som liker å kopiere kropsdeler på jobben.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Men en ting jeg lurer på...det med at han plutselig får det for seg at han skal redde love of his life, Charlie...Kom han ikke frem til den første gangen etter at hun døde, at han ikke var i stand til å redde henne, fordi selv om han forhindret at hun ble drept så ville hun uansett dø av blodproppen hun hadde i hjernen? Hvorfor er liksom ikke det problemet fortsatt til stede for ham? Mulig jeg har misforstått noe, men syns det virker litt teit å ta opp igjen et problem som allerede har blitt løst (eller mer korrekt; erklært uløselig) for 2 sesonger siden.

Klart, nå som de Peter med evnene til han healeren som han skal redde Hiro med, så kan vel dette også redde Charlie, men...virka liksom ikke som det var det Hiro hadde i tankene når han fløy avgårde til fortiden.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...