Gå til innhold

Heroes Season 4 "Redemption", diskusjonstråd rundt amerikansk sendeskjema


Anbefalte innlegg

Det kuleste i denne episoden var vel Sylars gjenoppståelse ja,

bortsett fra det,

 

Så lurer jeg på hvordan i huleste Peter kan løpe fort igjen uten å ha vært i kontakt med han kjappe fyren. Den siste han var i kontakt med var jo T-bag, kompass-mannen. Da burde han mistet løpe-fort-evnen... eller kommer gamle Peter gradvis tilbake? DET hadde vært noe ;)

Nei, han bestemmer selv hvem han vil låne krefter av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffende episode. Fokus på de minst interessante karakterene, og da først og fremst Hiro som har blitt helt teit etter min mening. Merkelig hvordan han finner det viktigere å redde en tilfeldig kar som liker å kopiere baken sin, fremfor folk som Daphne, Isaac, Nathan etc.

 

Håper det tar seg opp igjen. Har tro på kompass-historien, og Peter virker mye kulere. Også bra at Sylar tilsynelatende er tilbake. Introduksjonen var tøff.

Lenke til kommentar

Dette her med Sylar begynner å ta virkelig overraskende vendinger, og hva i huleste skjedde med sirkuset? Liker å se at Samuel blander seg inn overalt, og det med Claire var en overaskende bra vending. Liker å se at de går bort fra college-dramaet og gjør henne til en karakter å regne med.

 

Jeg kommer ikke over hvor visuelt pen den høre-se-ting evnen er, og nå ser den ut til å vise en nytteverdi. Hun splitta en hel vegg, ikke verst. Nå er det bare å vente og se hva som skjer med Hiro, Claire og Sylar. Zahary Quinto er virkelig et skuespillertalent, og vi fikk gode bevis på det i dag.

Lenke til kommentar

Synes ikke at episoden var allverdens i dag, men Quinto fikk vist seg veldig bra fram pluss episoden leder opp til noe. Og Robert Knepper er liksom rosinen i pølsa som bare gjør alt et lite hakk bedre. Gøy å se evnene til Samuel kan brukes på flere måter.

 

Det som er bra nå er at nesten garantert så vil Sylar komme fram nå snart, muligens på grunn av familien til Samuel. Siden dere så den buffen med krefter, en eller annen på det sirkuset må ha noe krefter som kan bringe fram og få Sylar back! :D

 

Faktisk første gang jeg har bryd meg om Claire-delen i en episoden siden kanskje midten av sesong 3. Twisten var bra, og vi fikk samtidig forklaring på alt som har skjedd så langt med Claire. Gøy å se enda en fra Veronica Mars i Heroes, og enda en fra Oz.

Lenke til kommentar

Mye bedre episode denne gangen. Samtidig bygget den - for min del - virkelig opp optimisme for resten av sesongen.

 

Peter har som nevnt blitt mye kulere, samtidig som tivoli-historien er veldig interessant. Selv Claires historie ble faktisk litt interessant. Ser gjerne at hun får samme behandling som Hank (Californication) av den nye venninnen :yes: Seriøst: Litt interessant å se hva som er den usynlige jenten og tivoliets plan med henne. Samtidig har karakteren blitt sterkere, og man blir på ingen måte flau av å se på, slik tilfellet kunne være i de to forrige sesongene.

 

Forøvrig liker jeg at Sylar vender tilbake, at vingle-Nathan er skrevet ut, og at Hiro tilsynelatende ikke blir så dominerende fremover.

 

Håper å se mer av Matt fremover dog.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Jess da er det fortsatt et hull i manuset mtp hvordan han brått kunne løpe fort etter å ha vært i kontakt med samuel ... trist.

 

Men hvis jeg setter det til side .. så var dagens episode KJEMPEFIN!

Håper Heroes fortsetter med denne standarden... Sylar er en genial karakter, spesiell om han orienterer seg mer "godartet" ... men da mangler vi jo en skikkelig skurk også ... synd ...Zachary Quinto er kanskje ikke en så gal skuespiller heller =)

 

Samuel er vel "skurken" så langt ... men han virker liksom ikke spesielt OND heller .. bortsett fra at han står bak ett par dødsfall .. heh

Lenke til kommentar

Denne episoden var heldigvis et stort løft fra forrige episode, og her var det mye kvalitet. Ting rundt Claire begynner å bli litt interessant, Peter fikk mye screentime i denne episoden, og evnen til Emma utvikler seg og er veldig spennende. :) Sylar er tilbake og har havnet i hendene på Samuel, og det kan jo ende i mye bra etterhvert. :)

 

Ellers morsomt med Ernie Hudson i denne episoden, Oz-fansen smilte nok gjenkjennende der. :)

Lenke til kommentar
Jess da er det fortsatt et hull i manuset mtp hvordan han brått kunne løpe fort etter å ha vært i kontakt med samuel ... trist.

uenig. Jeg synes ikke det er noen hull i manus bare fordi han tok kreftene til en annen, uten å bevisst ville det. Forklaringen kan også være at han ille visste at hun hadde en evne, og at det derfor det skjærte seg denne gangen.

 

Det som er sikkert, er at det ikke er snakk om en glipp manus. Kanskje det er uforklart, men det er nok fullstendig bevisst fra manusforfatternes side.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er en fin blanding. Hovedsakelig velger han selv, men som med alt skjer det uhell iblandt. Han kan være ufokusert et øyeblikk og tok tilfeldigvis kraften til hu blinde dama.

Eller at når han absorberer kraften, så skifter han automatisk til den nyeste. Deretter er ting i hans kontroll igjen mtp valg av krefter. Tror dere at han har en slags katalog over kreftene sine, og kan vrake og velge mellom hvilke han kan bruke? Sylar kan bruke flere samme tid, am I right?

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar
Jeg tror det er en fin blanding. Hovedsakelig velger han selv, men som med alt skjer det uhell iblandt. Han kan være ufokusert et øyeblikk og tok tilfeldigvis kraften til hu blinde dama.

Eller at når han absorberer kraften, så skifter han automatisk til den nyeste. Deretter er ting i hans kontroll igjen mtp valg av krefter. Tror dere at han har en slags katalog over kreftene sine, og kan vrake og velge mellom hvilke han kan bruke? Sylar kan bruke flere samme tid, am I right?

Nei? Det er jo hele poenget med den nye kraften, at han ikke tar vare på kreftene han har absorbert! Han har ikke den muligheten lengre!

Lenke til kommentar

Han kan ikke velge selv. Så dere ikke at han VILLE løpe fort, men ikke fikk det til pga han hadde se-lyder-kraften?

 

Glippen i manuset er at han for noen episoder siden var i berøring med den raske mannen, og så kunne han løpe fort (så langt så vel), så gjorde han dette en stund og kom i kontakt med samuel, hvorpå vi fikk se et kompass på huden hans (altså har han overtatt samuels kraft), i neste scene med peter så løper han brått fort igjen. Dette er manus-brist. De har ikke forklart hvordan han igjen kunne løpe fort. Vi har ikke sett han i ny kontakt med raske-kniv-mannen. Og nei han kan ikke velge fordi da ville han kunne løpt fort når han ville det i sist episode.

Lenke til kommentar

Kompasset var det Samuel som satte på armen hans. Men hvis han ikke kan velge så er det klart en logisk brist. Har ikke sett scenen der han har "se-lyd-kraften" enda, så vanskelig for meg å si hvordan han får den.

 

Men i tidligere episoder har han helt definitivt klart å velge om han vil ha kraften til vedkommende eller ei.

 

Men kreftene til folkene rundt om er jo i stadig utvikling for tiden, Hiro f.eks. Så meget mulig at dette er en endring som Peter ikke var klar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...