Gå til innhold

Heroes Season 4 "Redemption", diskusjonstråd rundt amerikansk sendeskjema


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var faktisk ikke så verst

 

Veldig flott åpning altså.

Terrakinesis_in_Orientation.JPG

Det som holdt dobbelpremieren oppe var Samuel og hans karnivalgjeng. Mye mysterier, mange interessante karakterer. Herlig, helt herlig, å se Robert Knepper i en ny rolle. Hans tungelikking og interessante gange er tilbake. Liker når han la hånden sin over den gamle karen. Følte nesten som om han hadde den falske hånden sin fra "Prison Break".

 

Nathan/Sylar er litt kult. Føler det blir litt Flocke-situasjon (Lost) med denne karakteren, men likevel er det litt kult. Sylar som hjemsøker Matt Parkman er også kult. Zachary Quinto stråler som bare det.

 

Peter har startet på ny. Det fungerer helt greit. Fint at han gjør noe for samfunnet. Og Mohinder var ikke med. Det er greit, trenger ikke han som fortellerstemme alltid. Robert Knepper gjør det utmerket.

 

Trodde ikke Tracy overlevde. Jeg husker slutten av forrige sesong, men jeg trodde det var Barbara som Dr. Zimmerman nevnte. Niki og Tracy var en av de trillingene som ble gitt evner. Men ser ut som Tracy Strauss er tilbake.

 

Minnet meg om sesong 3 premieren. Hiro og Ando som sitter på kontoret og kjeder seg. Så gjør de noe sammen (åpner en safe i sesong 3, redder en kattunge i denne sesongen). Så reiser Hiro i tid. I sesong 3 fram i tid, mens her tilbake. Men siden de to er det friske pust i serien, så fungerer det fint. Her var det veldig mystisk med at Hiro fryste seg selv i tid. Det var veldig kult syntes jeg og forestilte at han var unstuck in time og gjorde en Star Trek/Lost aktig greie med at hans underbevisshet var unstuck i en annen tid, mens hans virkelige kropp var fryst i nåtidens Tokyo. Men det gadd de ikke å gjøre, alt gikk bra til slutt istedenfor.

 

Og Claire-delen var også veldig recycling av det vi har sett. Veldig mye kjedelig her altså. Claire går til college. Claire liker ikke algebra. Claire spiller Guitar Hero. Heroes-forfatterne liker product placements. Heldigvis så fungerer historien med at Claire hopper ut og venninna hennes ser dette. Selv om det er recycling

 

Og kompasset var veldig mystisk. Føler nesten som om det er karnivalmenneskene som er det beste med denne sesongen i år og iallefall det som kommer til å holde meg følgende på serien. Veldig bra at de introduserte karnivalet i begynnelsen og så hintet de ofte til det gjennom episoden uten å eksponere det for mye. Det er masse der vi ikke vet, mye som er veldig mystisk og mange karakterer som man kjenner igjen. Det er ikke karakterer som de nye villainsene i forrige sesong. Du har Jesse Murphy og The German som virket viktige, men som ikke var det. Og bare Flint og Knox var der nok til å gjøre en viss impression, men likevel, så var de ikke viktige i the big picture. Samuel derimot, har allerede gitt en god impression, og det tror jeg han også har gjort på de som ikke kjenner han fra Prison Break.

 

Det som er fint med han at vi fremdeles ikke er 100% sikre på hans krefter. Jo, vi så han flytte på jorda i introen, og det vil si at han har Terrakinese, kraften til å manipulere jorda, men han gjorde jo disse triksene med tatoveringene. Er det fordi tatoveringsblekk inneholder noen geologiske materialer? Jern? Er ikke så interessert i tatoveringer, men det virker som han kan manipulere dem også. Vi så hva han gjorde med hans kniv-kompis.Men likevel, når han kastet ballen, så holdt flasken oppe.

Det er høyst interessant, og jeg liker å debatere og teorisere om kreftene. Det tar oss tilbake til sesong 1, som er vidunderlig. Kan Samuel manipulere alt?

 

Men karakteren og episoden fløt veldig bra i denne episoden. Mye bedre enn det har gjort på lenge. Pacingen i episodene var veldig bra. Hvis de starter her og bygger oppover så kan dette funke faktisk.

Lenke til kommentar
Og ja. Claire delen var kjedelig -_-"

Den var jo genial, jeg digga når hun jenta ser Claire ligge der og fikse på ribbeina. Og det er fremdeles like nasty som alltid :cry:, jeg liker ikke å se de ribbeina og den armen slik de var. Ellers så fikk jeg litt CSI-wannebe vibber av hele den greia der, satser på at det ligger noe mer mystisk bak.

 

Knepper er som alltid en god skuespiller, og hele karnevalgjengen virker som et bra konsept. Jeg digga knivfyren, og kampen mot Peter var fantasisk å se på. Likevel samler jeg gode gamle Peter, siden jeg er redd Sylar er alene om å være så mektig i Heroes-universet.

 

Lurer på hvordan det går med Matt, selv om jeg satt og glisa når Sylar fikk han til å mindfucke vanngutten. Lurer på om Matt ender opp med å frigjøre Sylar etterhvert jeg.

 

Forresten var hele konseptet med å drepe Danko jævlig dumt, hvorfor la Noah og en random bankdude overleve? I hver sesong så dreper de en karakter, men de endrer jo minimalt på den opprinnelgie casten. Plager vettet av meg at de drepte Elle, Danko og D.L Hawkins...

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Jeg ble det, MEN! Alle scenene med Robert Knepper/Samuel virka veldig bra, mens når resten av episodene virka rett og slett som noe søppel. Desverre, Heroes klarer jeg ikke i følge med på lenger på grunn av Peter, Noah og Hiro men på grunn av Samuel. Robert Knepper klarer ikke bare å spille uskyldig og veldig skyldig bra, men også mystisk på en veldig bra måte. Bra at Heroes har fått med seg en klasse-skuespiller denne sesongen, fordi det trenger serien virkelig.

 

Forresten gøy at vi har med Darth Maul :!:

Lenke til kommentar

Jeg syns sesongstarten var ganske grei, og det var uten tvil nykomlingen Robert Knepper i rollen som Samuel som løftet denne dobbelepisoden. En fantastisk skuespiller som jeg er veldig glad har blitt med. Det trengtes, siden Heroes har vært på vei nedover lenge.

En del av Heroes-serien syns jeg rett og slett bare har blitt altfor uengasjerende og repetetive, som "moroscenene" med Hiro og Ando og "finne seg selv og bla bla bla"-historiene med Claire. To karakterer jeg elsket i sesong 1, men som i det siste bare har sunket kraftig og blitt uinteressante.

Sylar/Nathan-delen kan bli spennende utover i sesongen, så det gleder jeg meg til. Men som sagt, det mest interessante i denne episoden var Samuel og gjengen hans. Likte veldig godt kniv-mannen også, morsom ability. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Er jo ikke vanskelig å se hvorfor heroes har falt så kraftig i seertall i USA..

 

1.sesong var noe helt nytt med et skikkelig plott, og hadde noe som fenget alle. Det var en serie som ikke bare hadde sci-fi i seg, men handlet om vanlige personer som fikk unaturlige krefter..Dette sammen med ordtaket"save the chearleader - save the world".. samtidig som man hadde sylar..

 

1 sesong ble da altså noe helt nytt... Mitt poeng er at den følelsen man fikk ved å se på serien da, er umulig å gjenskape.. Hva oppnådde man, jo, verden ble reddet ved å hindre peter i å eksplodere på jorden.. Hvor skal man gå fra der.. Man har altså brakt hovedpersonene nærmere hverandre gjennom hele sesong 1, der de finner sammenhenger seg imellom og personene møtes oftere og oftere..

 

I Sesong 2, vil de prøve ut noe nytt.. man sprer personene rundt omkring, lager flere underhistorier, og man føler man har sett mye av det fra før.. stemningen som var i 1 sesong blir altså bare mer og mer borte.. helt til i slutten av sesong2, som jo ble forkortet pga streiken.. det er her jeg tror også serien tapte mye.. skaperne hadde faktiskt tenktå la det viruset spre seg slik som peter hadde sett for seg i begynnelsen av sesongen..Dette hadde jo vært en mye bedre ending.. de kunne latt en av hovedpersonene dø og man kunne fått et helt annet plott..

 

Isteden får vi i sesong 3 en offentlig heksejakt fra myndighetene på heroes gjengen..greit nok, men mye føltes som man hadde sett før..det var ikke så spennende og ble ofte forutseende hva som kom til å skje..

 

nå i sesong 4 begynner man som i 1 sesongen... alle starter i sine vanlige liv, mens plottet nå er dette "karnival" sirkuset som er villains..

 

dette er bare noen få synspunkter fra min side, men kan vi diskutere litt om det faktiskt hadde vært mulig for skaperne av heroes å opprettholde den spenningen, mystikken og det som fenget folkene i første sesongen.. noe av det er der fortsatt, men langt ifra på samme måte...

Lenke til kommentar
Veldig veldig fornøyd med dagens episode, likte den veldig godt!

Jepp, ting utvikler seg i ny retning. Jeg liker det som skjer med Peter, Samuel og Parkman. Å ikke se Hiro i denne episoden føles ikke som noen stor mangel, kanskje jeg begynner å bli lei av karakteren. Han er jo underholdende, men kua blir melka way for mye. Claire greia er midt på treet, som vanlig. Håper det kommer noe mer ut fra det, enn de veldig pene beina til Panettiere. Ikke døm meg :p

 

Parkman begynner å høre på Sylar, så endelig er vi kvitt pysa :p. Lurer på om vi får se ekte Sylar komme tilbake, men jeg tror han kommer til å kverke alle om det skjer...

 

Det jeg likte veldig godt er det med kompasset, og den nye dama Emma. Den abilityen er noe av det visuelt peneste jeg har sett på en stund. Håper hun kan manipulere lyder etterhvert, det hadde vært rått. Kompasset er også sykt mystisk, og sammen med Samuels nådeløshet er det bare fantastisk. Mystikken er noe av det beste med Heroes. Er det meg, eller har de endra lydeffektene litt? Jeg savner det tradisjonelle Heroes-soundtracket...

Lenke til kommentar

Litt synd å se at engasjementet for Heroes har dalt såpass her på forumet. Kom igjen folkens. :)

Jeg likte denne episoden, spesielt scenene med Samuel og Peter, og hvordan Sylar manipulerte Parkman totalt og fikk ham til å ty til evnene sine igjen. Spent på hvordan dette utvikler seg.

Døve-dama var mystisk, lurer på hva hun har med det hele å gjøre, hva slags historie de har tenkt ut med henne. Veldig spennende ability, men nysgjerrig på hva slags nytte den kan ha.

Scenene med Claire var litt..det samme gamle, men de var helt greie. At Hiro ikke var med i episoden var ikke noe savn, faktisk så tenkte jeg ikke over det før episoden var slutt. Men syns vi kan få mer Nathan/Sylar snart da, noe som helt sikkert kommer i neste episode. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Det jeg likte veldig godt er det med kompasset, og den nye dama Emma. Den abilityen er noe av det visuelt peneste jeg har sett på en stund. Håper hun kan manipulere lyder etterhvert, det hadde vært rått.

 

Samuels nådeløshet er det bare fantastisk. Mystikken er noe av det beste med Heroes. Er det meg, eller har de endra lydeffektene litt? Jeg savner det tradisjonelle Heroes-soundtracket...

 

Er enig i det med Emma, veldig spesielt og en av god visuell ability.

Samuel er jeg enig i!

 

Handling i spoiler som jeg vil dele:

 

Likte veldig godt hvordan Parkman ble lurt av Sylar, og måtte ty til det han ikke ville når han manipulerte tankene til kollegaen hans. Var brennsikker på at Sylar ville hjelpe Parkman, men der tok jeg feil.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...