Gå til innhold

harddisk problem bærbar

Anbefalte innlegg

har en acer aspire 5920g,og jeg har et stort problem;

Jeg har vista på lokal disk C og Windows 7 på lokal disk D.

Så skulle jeg formatere Lokal disk D og samtidig fjerne W7,men jeg avbrøt formateringen..

Nå når jeg ser på Min Datamaskin ser jeg at Lokal disk D er helt herpa..

Om jeg prøver å dobbeltklikke på den får jeg beskjed om at den ikke er formatert,og et spørsmål om jeg vil gjøre det nå.

Gjør jeg det,får jeg en feilmelding om systemfeil og alt mulig.

Uansett,om jeg booter pcn kommer både vista og W7 opp som oppstartsvalg men trykker jeg W7 blir det error...

Aner ikke hva jeg skal gjøre med Disk D..Kan ikke formatere den og ikke installere noe OS på nytt på den..

Nå har jeg kun Disk C i bruk,og det er temmelig lite diskplass.

Noen her med peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du "D" disken under administrativ tools --> computer management --> disk management ?

Kan du slette partisjonen der, og opprette en ny. Regner med at du ikke behøver noe som lå under Win 7.

Du kan også prøve å slette partisjonen ved å boote opp med en Win inst cd/dvd og endre partisjoner der.

En linux livecd kan også hjelpe deg hvis du har kjennskap til linux.

Noen forslag iallefall..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Ser du "D" disken under administrativ tools --> computer management --> disk management ?

Kan du slette partisjonen der, og opprette en ny. Regner med at du ikke behøver noe som lå under Win 7.

Du kan også prøve å slette partisjonen ved å boote opp med en Win inst cd/dvd og endre partisjoner der.

En linux livecd kan også hjelpe deg hvis du har kjennskap til linux.

Noen forslag iallefall..

Lykke til :)

joda,ser D der men får ikke gjordt noe der da det kommer opp beskjed om at enkelt volum er i bruk...aner ikke hva det skulle være.

noen cd har jeg ikke.vista fulgte med pcn uten cd og W7 lasta jeg ned fra nettet (beta),men jeg brente aldri det ut på cd...

tror jeg får sjekke ut livecd da :) takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...