Gå til innhold

Anbefaling av SD-kort til Canon 500D

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er å anbefale?

Så ett sted (fra Canon) at for å kunne filme "skikkelig", så bør hastigheten være i "Hastighetsklasse 6" eller "Class 6".

Ser man på et minnekort på 16 Gb (Sandisk) hos Mpx.no, så ligger dette på nesten 1.200,-.

Ser man på samme størrelse og hastighet på PS.no, så finner man et ved navn Apacer til kr. 294,-. DET er stor forskjell. Jeg kjenner ikke til kvalitetsforskjellen da...

Har selv kjøpt en Sandisk 16Gb (Class 4) og håper at det skal være godt nok, også til filming. Kommer ikke til å kjøre i full oppløsning alikevel.

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte så stemmer ikke teoretisk hastighet med praktisk hastighet på minnekort.

Og det er ofte de billige kortene som "feiler" på hastigheten og ikke minst kvaliteten.

Jeg ville heller lagt noen kroner i et kort fra SanDisk eller Lexar fremfor å oppleve at kortet som er fullt av bildet streiker....

Og så ville jeg heller valgt flere mindre kort enn ett stort. Det er bedre å miste 50% eller 25% av bildene fremfor 100% av bildene, men det er min mening da.

Lenke til kommentar

Sandisk eller Lexar anbefales. Når det gjelder størrelse på kort så ser jeg i utgangspunktet ingen problem med stor kapasitet, så lenge man forholder seg til nevnte produsenter. Kjører selv 2 x 16GB Lexar (eller Sandisk) til daglig.... Selv om kortene jeg har nå aldri har feilet så benytter jeg speiling. Sannsynligheten for at begge kortene skal feile samtidig er ikke eksisterende :)

Kort vil etter hvert feile. Derfor viktig å tømme minnekortet hyppig, samt formatere det hver gang i kamera for å slippe feil i filsystemet. Forøvrig, om kortet begynner å oppføre seg rart, kast det!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...