Gjest Slettet-10579 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Installerte en helt ny SSD disk idag, alignet den (32) og formaterte den i Windows setup. Installerte Win XP Pro 64-bit, ingen feilmeldinger. Når jeg skulle reboote for første gang etter install fikk jeg "A disk read error occured. Press CRTL-Alt-Del to restart" Disken er satt opp som disk nr 3 - men som første SATA disk, på en HP Pavilion a6335. Noen som har noen ideer/forslag til løsning? Endret 29. april 2009 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hva er SATA-MODE i BIOS? Har du installert hovedkortets drivere for RAID eller AHCI under installasjonen? Det er sansynligvis en instillingsfeil. Hvorfor brukte du forresten 32 (sektorer eller KB???) allignment? De beste kjente er 128KB eller 1024KB (= 256 eller 2048 sektorer). Du forvirrer sikkert tall fra allignment med stripe-size fra RAID, en lett feil å gjøre om du ikke er godt belest på lagringsmedier. Endret 29. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Tjena GullLars. Jeg fulgte en single-disk guide hos OCZ, og de brukte 32, men de bruker diskpart, ikke diskpar, så offset skulle bli 64kb. Kjørte gjennom samme rutine men brukte "create partition primary align 64" istedet, og leste gjennom dokumentasjonen til diskpart på MS sine sider. Avsluttet med select disk 0, select partition 1, active. Brukte også diskpart til å lage fs. Rebootet, og så fungerte det. Jeg gjorde ingen endringer i BIOS. Nå gjennstår bare å finne et bra program til å lage image med, har lisens på gamle powerquest drive image, men tror kanskje jeg behøver noe som bevarer alignment. Noen forslag? Ghost 14 kanskje, eller finnes det noen gratisalternativer som er bra? Endret 29. april 2009 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå