Multi-Task Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei Jeg har vært en del på finn.no og sett på bilannonser, i den forbindelse fant jeg følgende bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16983583 (Jeg vet ikke om jeg kan poste link, bare gi meg beskjed om den må fjernes) Nå skal jeg bemerke at jeg ikke har noen peiling på avgifter/registrering og slike ting, og at jeg stiller mitt spørsmål av ren nysgjerrighet. Jeg antar at dette er noe som kan være en meget dyr affære? Og hørte også rykter om at det er meget vanskelig å få registrert i norge? Som sagt så har jeg ingen kjennskap til kostnader og de aktuelle reglene rundt dette, så jeg blir svært takknemlig for generell informasjon såvel som informasjon direkte knyttet til den nevnte bilen. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Sett at du har nødvendige papirer for å få skilter på bilen, og det er mulig å få den registrert, gjorde jeg et kjapt søk på toll.no for å få opp engangsavgiften på den. Jeg vet ikke hvor mye bilen veier, men i beregningen skrev jeg 1200 kg. Jeg vet heller ikke Co2 utslippet, men bare for å ta et tall - tok jeg 350 g/km. Tror ikke det er alt for langt unna sannheten. Engangsavgiften ble da 196 314 kr. Synes ikke det er så fryktelig mye? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei Jeg har vært en del på finn.no og sett på bilannonser, i den forbindelse fant jeg følgende bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16983583 (Jeg vet ikke om jeg kan poste link, bare gi meg beskjed om den må fjernes) Nå skal jeg bemerke at jeg ikke har noen peiling på avgifter/registrering og slike ting, og at jeg stiller mitt spørsmål av ren nysgjerrighet. Jeg antar at dette er noe som kan være en meget dyr affære? Og hørte også rykter om at det er meget vanskelig å få registrert i norge? Som sagt så har jeg ingen kjennskap til kostnader og de aktuelle reglene rundt dette, så jeg blir svært takknemlig for generell informasjon såvel som informasjon direkte knyttet til den nevnte bilen. For å spare deg masse trøbbel: en japan-spec Supra kan du bare glemme å få registrert i Norge. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Høyreratta bil er vel særs vanskelig å få godkjent på alt annet enn motorhistorisk grunnlag eller hva det nå er? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Høyreratta bil er vel særs vanskelig å få godkjent på alt annet enn motorhistorisk grunnlag eller hva det nå er? Det har ikke noe å si om bilen er høyrerattet eller ikke. Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Takker for svarene, det var mer enn nok for å forstå de oppgitte prisene på finn. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 du må finne en euro spec supra for å få skilt på den i norge gitt.. og disse er som regel litt dyrere kan en si Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Engelske biler er mulig å få registrert. Det gjelder biler som har japansk typegodkjenning, ala TUV, men de er ikke kompatible, så det betyr at du må kjøpe to helt like Supraer fra Japan, betale MASSE penger for at de skal typegodkjenne den ene. Snakket med Japan Auto, de sa det koster minst en bil og 1.000.000 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Du får mange dager med prøveskilter for 1 mill! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Du får mange dager med prøveskilter for 1 mill! Du kjenner kanskje ikke til regla for bruk av prøveskilter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå