FranzJosef Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg skal slutte i jobben i morgen og ønsker å ta bort min bruker fra programmet Windows Messenger slik at ikke neste som overtar maskinen bruker og logger seg inn med min bruker der. Det tar lang tid før nye ansatte får egne innlogginger til maskinene så vi bruker gamle brukernavn/passord til maskinen i lang tid. Jeg bruker her den MSN som følger med windows xp, kalles her Windows Messenger. Men ser ikke noen mulighet for å ta bort min profil/bruker fra programmet. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ikke gi bort passordet til din brukerkonto. Gjenbruk av kontoer er tøvete. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Det blir jeg nok pent nødt til. Men det gjelder innlogging for hele windows! Det må da vitterlig være mulig å få fjernet MSN-kontoen min her! Hva om noen vil bruke sin egen f.eks? Da må de jo bytte, det må da gå an? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Virkelig ingen som vet noe om dette?? Krise, nå er det bare noen timer til jeg drar her for siste gang. Har fått klar beskjed om å skrive opp brukernavn og passord til windows til de. Dette må da gå an å få til?? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Skal jo bare være å trykke på "glem meg " i innloggingsvinduet så skal ikke brukeren din komme opp mer. samme med passord Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Kommer ikke opp noe sånt. Når jeg forsøker å logge av, så er det bare å logge rett på igjen ved å trykke logg på.. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Tror jeg fikk det til nå: Slik sletter du Microsoft .NET Passport-informasjonen fra datamaskinen Når du merker av for Logg meg på automatisk når du logger deg på .NET Messenger Service, blir navnet og passordet for .NET Passport lagret på datamaskinen. På denne måten kan Windows Messenger logge deg på automatisk. Du kan slette denne informasjonen hvis du ikke ønsker å logge deg på automatisk. På Windows XP Professional: Klikk startknappen, klikk Kontrollpanel, og klikk deretter Brukerkontoer. Klikk kategorien Avansert, og klikk deretter Administrer passord. Klikk Passport.Net\* i dialogboksen Lagrede brukernavn og passord, og klikk deretter Fjern. .NET Passport-kontoen blir ikke slettet, men du forhindrer automatisk pålogging. Klikk Lukk, og klikk deretter OK. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Prøv dette: Gå inn på Kontrollpanel -> Brukerkontoer -> Avansert -> Manage Passwords (usikker på norsk ord), velg NET.Passport og fjern den. På engelsk versjon: Control Panel -> User Accounts -> Advanced -> Manage Passwords -> Remove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå