Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som kan kjøre laaaangt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja, bare MÅ ha en hilux etter å ha sett den videoen.

 

Jasså? Vennligst oppgi en kilde til hvor du har fått denne informasjonen fra. Vår MB er et og et halvt år gammel, og har gått problemfritt.

 

det er vel ingen hemlighet att nyere mercedes ikke har vært noe spesielt bra, værtfall ikke c-klasse (ikke den nyeste som har kommet) med tanke på rust, husker jeg var på jobbintervju for mange år siden på et karosseriverksted, der sto det en LAAANG rekke med rustete dører til mercedes c klasse.

 

Burde presisere at det er slutten på 90 tallet de fikk problemmer med rust. Men så har de jo bedre garantiløsninger en de fleste bilmerker også.. De har vel 25 år rustgaranti? Tror det var det jeg leste.

Lenke til kommentar
Toyota Corolla og Carina får tommelen opp fra meg. Samme med Mazda 323/626 mellom 85-95mod.

 

Ja, det er veldig gode biler. Slenger meg også på gamle MB med stor diesel motor med få hester :- )

 

Er ikke MB en av bilmerkene med lengst levetid? Ganske sikker på at de er en av de med lengst levetid.

Lenke til kommentar
Toyota Corolla og Carina får tommelen opp fra meg. Samme med Mazda 323/626 mellom 85-95mod.

 

Ja, det er veldig gode biler. Slenger meg også på gamle MB med stor diesel motor med få hester :- )

 

Er ikke MB en av bilmerkene med lengst levetid? Ganske sikker på at de er en av de med lengst levetid.

MB, Saab og Volvo mener jeg er de merkene som varer lengst her i landet. VG bl.a hadde en liste over dette. Forøvrig var det en kar i statene som hadde en 900 turbo med 1 million miles på telleren (1,6 millioner km), uten å ha hatt store kostnader med den. Så der har man bil som går langt med masse hester ;)

Lenke til kommentar

Saab USA utlyste jo en konkurranse for en tid tilbake, om at den som hadde en Saab som hadde dokumentert rundet 1 million miles, fikk en splitter ny Saab 9-5 Aero, mot at de stilte i noe reklamesammenheng. :D

 

Edit: Så vidt jeg husker var det flere som benyttet seg av tilbudet ...

Endret av OML
Lenke til kommentar
Saab USA utlyste jo en konkurranse for en tid tilbake, om at den som hadde en Saab som hadde dokumentert rundet 1 million miles, fikk en splitter ny Saab 9-5 Aero, mot at de stilte i noe reklamesammenheng. :D

 

Edit: Så vidt jeg husker var det flere som benyttet seg av tilbudet ...

 

Hehe, forundrer meg ikke. Jeg eier en Saab 9-5 selv, og er meget fornøyd med den, bra spark fra motoren på den svakeste av modelene også. 2 literen har 150 hester.

 

Saab har det med å snike ned i en liten turbo i de motorene de lager :- D

 

Saab 9-5 er en gammel modell, men det merkes også på feilprosenten. 9-5 er en meget driftsikker bil. Er ikke mange merkene over den. (har kilde hvis noen er interessert. Det gjelder alle modeller der de dokumenterer feilprosent, gjennomsnittlig kjørelengde og antall biler testet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...