Erlend85 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei. Jeg er ute etter en bil som er billig! Brukt! Kan kjøre og kjøre og kjøre uten å plutselig får en feil hvert kvarter. Driter i hvordan den ser ut. Driter i komfort! Driter i hester så lenge den kan trekke meg + bagasje bort over en motovei etc. Men den må kunne kjøre langt!!! Og må kunne starta i -40 minus og 50 + etc! Den skal bare gå og gå! Ingen feil! Bulker etc. er ok! fordi jeg som sagt bryr meg ikke åssen den ser ut. Her er det kun det innvendige under panseret som teller. Den må passere eu greiene!! Og bilen må vare uten at den skal koste meg så mye . Takk! Lenke til kommentar
citronen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Mercedes 230 / 190 med disel. Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Mercedes 230 / 190 med disel. You stole my words. Har kjørt en 190D med nesten 700000 kilometer på telleren. Evighetsmaskin og gode biler Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Den hadde sikkert 2 hester igjen også.. De går langt, men fy faen å daue de er.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Vel, noen er kanskje det. Min har noen og seksti hester, men er langt i fra dau. Dog har den gått "bare" 300000 kilometer. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har en Carina 2.0 D-turbo som har gått 430.000 nå. Jeg skiftet topplokk ved 423.000 (forrige eier hadde kjørt den tom for vann) og det var ikke slitekant på sylinderveggene enda. Motoren går pent og helt uten ulyder og starter øyeblikkelig uansett temperatur. Bruker 0,4/mil på langkjøring, 0,5 på blandet kjøring og 0,6 hvis du kjører hardt. Den drar lett fra Volvo 240, VW Polo og Golf med de vanligste motoralternativene og mye annet av typiske ungdomsbiler. Kjøreegenskapene vil jeg si ligger godt over mye annet i denne prisklassen (den har samme understell som 90-talls Celica etter det jeg har hørt) og komforten er rimelig grei på de nyeste utgavene. Hvis du går for en sånn bil, prøv å finne en med "touring"-girkasse som har høyere utveksling enn standard, og turtallet ligger på rundt 1700rpm ved 80 km/h i 5. gir. Det hjelper på forbruket og gir dessuten høyere topphastighet hvis du noen gang skulle trenge det. Bagasjeplass er det også nok av (stasjonsvogn), så hvis du legger ned baksetet får med både komfyren og vaskemaskinen på en gang når du skal flytte. Det eneste negative jeg kan komme på med disse bilene er at de er litt "tunge" til bykjøring (tung clutch, ofte litt tunge å få i gir, litt stor svingradius), den bruker en evighet på å bli varm om vinteren (hvis du ikke har Webasto) og det er enkelte dyre deler i motoren (turbo, innsprøytningspumpe, dyser, vakuumpumpe etc.) som kan ryke hvis du er veldig uheldig, samt at de ruster fort når rusten først kommer. Regn med å gi 30-40.000 for en i relativt god stand med litt utstyr og høy kjørelende - gjerne en tidligere drosje, spesielt hvis det har vært mye langkjøring(utkantstrøk) og den ser grei ut. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Toyota Camry, god plass og veldig pålitelig. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17057420 Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg ser også at noen har foreslått Mercedes. Det er nok også et godt valg, de eldre dieselmoddellene er veldig driftsikre, går LANGT og bruker lite, de er komfortable, men jeg har inntrykk av at det ofte er endel teknisk småplukk og dårlig sammenskrudd interiør, også ruster de jo så det holder... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Toyota Camry støttes. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Mercedes støttes. Har dere ikke sett den Top Gear episoden fra Afrika eller? Utrolige biler. I forhold til rust finnes det mange eksemplarer uten. Det er en grunn til at så mange taxisjåfører bruker disse bilene, og det er en grunn til at Mercedes sier de vil tilbake til den driftsikkerheten de hadde på den tiden. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kjøpte en 190 disel, med 850.000 på klokka. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Vel, noen er kanskje det. Min har noen og seksti hester, men er langt i fra dau prøv en nyere tdi... å si det samme en gang til Endret 29. april 2009 av Simkin Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Audi 100 ^^ '91. Over 700 000 Endret 30. april 2009 av -MK- Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Støtter mercedes. kjenner en med en 86 modell, 3-liters gelenderwagen, som hadde passert 1.600.000 km sist jeg snakka med han for et år sia. Samma tida var det en 80-talls mercedes (taxi) i tromsø som runna 1.800.000 km. Når det gjelder rust, er det no du kan finne på alle biler etter hvert, men er biler som er LANGT sterkere plaga enn mercedes. Gå på finn.no å se hvor mange 70-talls jappsebiler du finner kontra 70-talls mercedeser.... Nettopp, så gamle jappsebiler finnes nesten ikke fordi dem begynner å ruste bort når dem passerer 10-15 år. Når det gjelder rust er mitt intrykk at volvo og mercedes er av de beste. og når det gjelder motor og driverk, er mercedes på topp (joda, japanske motorer går å går dem å, men ruster som kjent bort lenge før motoren stopper). Så gå for mercedes. Det blir min neste bil også Endret 1. mai 2009 av BECMST Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 De gode gamle udødelige Mercedesene må ikke forveksles med de nyere, usedvanlige lite driftsikre Mercedesene som kom på slutten av 90-tallet. Herfra og utover har Mercedes-biler hatt store problemer med både både rust og generell kvalitet på bilene, en nyere Mercedes står gjerne mer på verksted enn i garasjen hjemme. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Volvo 240/740/940/850/V70 osv.. stortsett alt av volvo går langt.. Se bort i fra X40/400/300 serien-. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 ...en nyere Mercedes står gjerne mer på verksted enn i garasjen hjemme. Jasså? Vennligst oppgi en kilde til hvor du har fått denne informasjonen fra. Vår MB er et og et halvt år gammel, og har gått problemfritt. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Se denne (de 3 øverste) så vil du kjøpe en Toyota Hilux. Endret 2. mai 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) ja, bare MÅ ha en hilux etter å ha sett den videoen. Jasså? Vennligst oppgi en kilde til hvor du har fått denne informasjonen fra. Vår MB er et og et halvt år gammel, og har gått problemfritt. det er vel ingen hemlighet att nyere mercedes ikke har vært noe spesielt bra, værtfall ikke c-klasse (ikke den nyeste som har kommet) med tanke på rust, husker jeg var på jobbintervju for mange år siden på et karosseriverksted, der sto det en LAAANG rekke med rustete dører til mercedes c klasse. Endret 2. mai 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå