Gingy Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei, Jeg har en Kunshan D900 også skjent som clevo 901c. Problemet jeg har hatt med denne laptopen ifra jeg bygget den, er at den ikke vil restarte. Når jeg prøver å restarte den enten jeg har instalert noe nytt eller bare skal restarte så går den ut av windows som vanlig før skjermen blir svart, så skjer det ikke skjer noe mer. Pcen blir stående på til jeg må slå den av med av/på knappen. Jeg har ikke en fjerneste anelse av hva det kommer av. Har tittet litt på nettet, men ikke funnet noe. OS er forresten Vista home premium 64 bit. Men tror ikke det ha noe med dette å gjøre, siden under instaleringen av OS på maksinen ville den heller ikke restarte. Tror det kan ligge i bios? Er det noen som har peiling på hva dette kan komme av? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Problemet er nok at innstillingene i kontrollpanel betrakter Power-knappen din som dvaleknapp. Dvs at den går i strømsparemodus, men står på i bakgrunnen. Har XP på jobb, så husker ikke heeelt hvordan man endrer måten av/på-knappen (i Windows og på den bærbare) skal oppføre seg. Dette tror jeg altså ikke har noe med noe "feil" å gjøre, bare en dum innstilling i systemet. Søk etter "hibernate" eller "how the powerbutton acts" eller noe... Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) feilpost* Endret 29. april 2009 av EKHH Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Hva mener du med feilpost? Prøver å fikse pcen min.. Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Ingen som vet hvordan jeg fikser dette på Vista? Har sett litt rundt på nettet, men ikke funnet noe som har hjulpet.. Samme problem var også når jeg instalerte Vista for første gang og den skulle restarte under instalerings prosessen... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hva mener du med feilpost? Prøver å fikse pcen min.. Han mente at HAN skrev en post på feil forum - hadde ikke noe med din post å gjøre... Forsøkt F8 ved oppstart for å starte i sikkermodus? Prøv å legge inn en tidligere restore-punkt. Prøv også å resette BIOS til safe-instillinger. Kan jo også virke som det er noe hardware som har feil drivere? Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Kan godt hende at det kan være en feil med driverne. Skal ta meg litt tid til å feilsøke etter jobb i dag Takk Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg prøvde å kjøre i sikkermodus, men samme problem der. Kan du forklare meg hvordan jeg stiller på bios? Problemet er altså at når jeg går på start og velger start på nytt så logger den som sagt ut, men blir stående på til slutt med en svart skjerm. samme skjer når den restarter etter driver installeringer. Takk Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Sitter med XP her på jobb, men har Vista hjemme... Usikker på hvordan du kommer inn i BIOS på din PC, og egentlig usikker på hva du skal lete etter der annet enn å prøve å sette den til "safe-mode" eller fabrikkoppsett... Har også en følelse av at det som skjer er at PCn går i "Hibernate"-modus - det vil si dvalemodus. Søk i Vista Hjelp etter "hvordan av/på-knappen fungerer" eller noe i den duren. Kan være en enkel sak, men som sagt kan også være driver-relatert. Går vifta etter at du har bedt om en restart og skjermen blir svart? Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Vifta går og jeg må holde av/på knappen inne til den slår seg av. Den slår seg av uten problemer når jeg velger avslutt og går i dvalemodus uten problemer. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hmmm... mer og mer overbevist om at det er noe hardware som ikke "slår seg av" slik at PCn aldri kommer i modus for å kunne starte opp igjen... Hatt noen problemer med installasjon av ServicePack eller andre drivere? Sier Device Manager noe om feil (Kontrollpanel/Enhetsdrivere)? Pokker å - hadde vært lettere å hjulpet deg hvis jeg satt foran en Vista-PC... Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Har ikke hatt noen problemer når jeg installerte drivere eller oppdateringer tror jeg. Update finner ikke noen oppdateringer jeg mangler. Er jo en stund siden men men. Du mener jeg skal sjekke på Enhetsbehandling? Har norsk skjønner du Der står det ihvertfall ikke noe galt. Bare ukjent på Prosessoren. Får ikke tatt windows ytelses test heller men tror ikke det har noe med saken å gjøre. Setter stor pris på at du prøver å hjelpe. Stikker på jobb nå snart, men er tilbake i fem tiden. Du kunne jo tatt en titt på vistaen når du hjemme? Takk igjen! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Ukjent på prosessoren? Hmmm... Har du lagt inn de nyeste chipset-driverne for PCn? Les forøvrig dette eller dette som sikkert kan hjelpe deg litt på vei! "I've sorted this issue by flashing to system BIOS version 1.00.22 and KB/EC BIOS 1.00.13N I found these by backdooring the Clevo FTP, though I imagine asking Novatech for them may be easier for you. I'll avoid giving direct links to these files for now, as I don't want to circumvent whatever policy Novatech has around flashing their systems. I suppose if you don't get any traction and you want me to send you a link to them, PM or e-mail me and I will do it outside the confines of this forum. Don't expect Novatech to want to honor your warranty though should you decide to flash the BIOS without consulting them first!!! " Drivere til chipset etc finner du her... Endret 30. april 2009 av oslo72 Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Konge! Tror vi kan være inne på noe her Finner ikke update til Bios eller Chip-set på den linken du ga, men? Chip-set var bare til XP. Skal titte litt rundt. Lenke til kommentar
Gingy Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Fikk ordnet det nu i dag:) Kjøpte meg en USB penn som jeg bootet ifra og fikk oppdatert bios til version 1.00.22 og KB/EC BIOS 1.00.13N. Nå restarter den uten problem;) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Goodie Da kan du merke tråden som LØST Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå