Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Får jeg vitnemål eller?

Anbefalte innlegg

Hei sann, jeg går på videregående skole (allmen) og dette her er mitt 3 år, så jeg avslutter til sommeren, 1 året så var det slikt at jeg ikke tok skolen seriøst og skippa noen gymtimer :S, og det endte med at jeg fikk stryk i gym, men jeg hadde noen grunner, 2 og 3 året så har jeg fått 5 i gymmen og det har gått veldig bra, men får jeg vitnemål eller siden gym er 3årig fag, jeg har ikke fått noe beskjed at jeg ikke får vitnemål eller at jeg må ta opp et fag, jeg er ikke helt sikker på åssen deg funker..

Takk for all hjelpen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel tro at du får vitnemål, ettersom gym er 3årig. Når ett fag er 3årig er det avsluttende det siste året, og det er da karakteren du får det siste året du har faget som kommer på ett vitnemål. I dette tilfellet vil jeg ikke tro at det faktumet at du strøk 1. året vil ha noe spesielt å si ;)

Det er iallefall det vi har fått beskjed om...

Så lykke til med russetiden :)

Lenke til kommentar
Vil vel tro at du får vitnemål, ettersom gym er 3årig. Når ett fag er 3årig er det avsluttende det siste året, og det er da karakteren du får det siste året du har faget som kommer på ett vitnemål. I dette tilfellet vil jeg ikke tro at det faktumet at du strøk 1. året vil ha noe spesielt å si ;)

Det er iallefall det vi har fått beskjed om...

Så lykke til med russetiden :)

Ok, takk for hjelpen, håper det er sant, ellers ville det ødlegge alt :S, takk igjen :D

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge all morroa nå, men vet om en som IKKE fikk vitnemål grunnet stryk i gym 1. eller 2. året. Men det kan selvfølgelig være andre fag han også strøk i.

:S, jaja håper ikke det skjer med meg, men hvis det gjør det så er det jo min egen feil :(, men hvis man skulle ta eksamen ved privatist, får mad da vitnemål rett etter du har bestått eksamen eller så må man vente helt til sommeren igjen?..

Lenke til kommentar
Det letteste er vel å stikke innom kontoret til rådgiver ved skolen, de bruker å ha peiling på dette. Du kan risikere å få delkompetansebevis, grunnet stryken vil jeg tro.

Ok, får gjøre det etterpå, men hva er delkompetansebevis, i tilfelle jeg får det kan jeg ta opp eksamen til høsten så jeg får vitnemål, men hvis jeg ikke kommer til å får vitnemål burdte ikke skolen advart meg eller noe sånt.. takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Delkompetansebevis er noe du får hvis du stryker i et fag. Du får altså ikke vitnemål i den forstand at du har bestått videregående skole, noe du ikke har gjort om du stryker i ett eller flere fag. Du kan da ta opp faget og få vitnemål ved en senere anledning. Jeg fikk først delkompetansebevis, siden jeg strøyk på en eksamen, men etter at jeg klagde fikk jeg karakteren 2, og dermed tilsendt vitnemål i posten. Nå er det noen år siden jeg gikk ut fra videregående, men jeg tror ikke akkurat dette har endret seg drastisk.

Lenke til kommentar

Etter hvaj eg har forstått kan du stryke i gym både første og andre år, så lenge du består tredjeåret (ikke avsluttende før da). Gjennomstrømning er jo et mål i VGS, så jeg tror det går bra.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Gym er et 3-årig fag. det vil si at det ikke er avsluttende(kommer på vitnemålet) før karakteren er satt i 3 klasse. Hadde det vært f.eks engelsk, som er avlsuttende i 1 første klasse hadde du vært mer ute å kjøre. Men som sagt, tror det der skal gå veldig fint.

Lenke til kommentar

Hva med anntall timer du skal ha i løpet av en uke da? Når du stryker i et fag så får du vel ikke godkjent de timene? Mao. så mangler du 2 timer i uken et helt år, med mindre du har noen fag "for mye"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...