elrey Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei! Jeg vil gjerne at ALT+TAB kommandoen skal utføres f.eks hvert 2. minutt. Ønsker altså at det skal rulleres automatisk mellom alle aktive vinduer, evt utvalgte aktive vinduer. Noen som har et script eller en annen løsning på dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
___ Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei! Jeg vil gjerne at ALT+TAB kommandoen skal utføres f.eks hvert 2. minutt. Ønsker altså at det skal rulleres automatisk mellom alle aktive vinduer, evt utvalgte aktive vinduer. Noen som har et script eller en annen løsning på dette? På forhånd takk! Nå er jeg ingen ekspert på dette, så jeg googlet litt og fant dette: Option Explicit Dim objShell Set objShell = CreateObject("WScript.Shell") Do objShell.SendKeys "%+{TAB}" Wscript.Sleep 30000 Loop Werner Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nå er jeg ingen ekspert på dette, så jeg googlet litt og fant dette: Option Explicit Dim objShell Set objShell = CreateObject("WScript.Shell") Do objShell.SendKeys "%+{TAB}" Wscript.Sleep 30000 Loop Werner Og så lagrer man det som en tekstfil med filendelsen .VBS. Da kan den kjøres, i likhet med en bat-fil. Lenke til kommentar
elrey Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Nå er jeg ingen ekspert på dette, så jeg googlet litt og fant dette: Option Explicit Dim objShell Set objShell = CreateObject("WScript.Shell") Do objShell.SendKeys "%+{TAB}" Wscript.Sleep 30000 Loop Werner Og så lagrer man det som en tekstfil med filendelsen .VBS. Da kan den kjøres, i likhet med en bat-fil. Takk så mye! Fungerer nesten perfekt.. Skulle gjerne hatt en mulighet for å stoppe scriptet også. Litt tungvint å avslutte prosessen vha task manager. Kan jo være at jeg kan legge dette scriptet inn i scheduler slik at det kjøres daglig 8-16. Kan det være en løsning, eller er det bedre med en "do/while" sak, og så legge inn en sjekk etter en spesiell tastekombinasjon for å avlsutte?? f.eks ALT+X eller CTRL-C. Kurt. ------------------------ Etter litt tenkevirksomhet laget jeg bare en .bat fil som inneholder "tskill wscript". Takk for all hjelp! Endret 30. april 2009 av elrey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå